/image/89/8/exalt.61898.jpg

All teknologien i bilen gjør hver eneste kjøretur til en opplevelse. Føreren får en intens kjøretur der han nyter godt av PEUGEOTs kunnskap om gode kjøreegenskaper.

HYbrid4-TEKNOLOGI

/image/90/8/technologie_hybrid4.61908.jpg

Med en vekt på bare 1700 kg drives PEUGEOT EXALT av en ladbar HYbrid4-drivlinje med en maksimal totaleffekt på 340 hk fordelt mellom de fire hjulene. Det utmeislede panseret rommer en 1.6 THP 270 hk utviklet av PEUGEOT Sport. Koblet til en sekstrinns automatgirkasse gir denne firesylindrede bensinmotoren en effekt på nesten 170 hk per liter, noe som gjør den til en av de beste i verden. Bak inneholder Multi Link-bakakselen en elektrisk maskin på 50 kW til bruk i de elektriske eller hybride fasene. Denne maskinen griper også inn for å lade batteriet gjennom regenerering av bremseenergi. Når foten tas av gasspedalen, bremses det ved hjelp av den elektriske maskinens dreiemoment. På denne måten konverterer HYbrid4-teknologien den kinetiske energien som ellers ville gått tapt som varme gjennom bremseskivene og -klossene, til elektrisitet. HYbrid4 er en intelligent teknologi som umiddelbart tilpasser seg førerens ønsker gjennom å velge den best egnede modusen: bare elektrisitet, bare bensin eller en hybrid med bensin og elektrisitet.

PURE BLUE-SYSTEM

/image/90/9/exalt_pure_blue.61909.jpg

PEUGEOT EXALT er utstyrt med et innovativt luftbehandlingssystem kalt Pure Blue for økt komfort. Når bilen står stille og er tom, renser Pure Blue overflatene i kupeen ved å spre bakterie- og soppdrepende midler. Så snart bilen settes i bevegelse, renser et aktivt filter luften før den kommer inn i kupeen, og fjerner flyktige organiske forbindelser og små partikler. Dermed vil miljøet inne i kupeen være rent uansett hvordan forholdene er.

VEKSLEBRYTERE

/image/91/0/toggle_switches.61910.jpg

Vekslebryterne er ordnet i to grupper – to til venstre for det lille rattet og syv til høyre for det. Kommandoer og funksjoner som kan tilordnes av føreren, er . Føreren kan knytte hvilke funksjoner han vil til dem. Aktivering av systemet med sort lys kan også knyttes til en av reguleringsbryterne. Dette systemet er bygd inn i frontlyktene og er særlig nyttig i overgangen mellom dag og natt. Siktproblemer blir mindre og kjøringen mer avslappet med sort lys, siden det gjør det enklere å se kjørefeltmarkeringer.