Blant motorene som kan leveres med Peugeot 108, er fire effektive tresylindrede enheter for motor/girkasse.

ELEKTRONISK STYRT GIRKASSE

/image/72/0/article1_1920x1080.54720.jpg

Nye Peugeot 108 gir maksimal kjøreglede takket være valget mellom en manuell femtrinns girkasse og en elektronisk styrt femtrinns ETG5-girkasse. Med sistnevnte kan føreren glede seg over å kunne veksle enkelt mellom det praktiske ved automatgir og kjøregleden som følger med å skifte gir manuelt.
I helautomatisk modus trenger ikke føreren gjøre noe for å skifte gir. Og hvis føreren ønsker å ta over kontrollen selv, er det bare å bevege på girspaken eller trykke på hendlene på rattet.

STOP & START

/image/69/7/633x400-peugeot_108_2014_269_fr.54697.jpg

Stop & Start-funksjonen som følger med den 1-liters VTi 68 hk-motoren, bidrar til å redusere både drivstofforbruket, skadelige gassutslipp og lyden som genereres når bilen står stille, noe som er perfekt for bykjøring.

PURETECH-MOTOR

/image/72/1/article2_1920x1080.54721.jpg

Motorene som kan leveres for 108, tilhører en ny serie med tresylindrede modeller som kombinerer økonomisk kjøring med en utrolig høy ytelse takket være den mindre motorstørrelsen.
Effektiviteten til disse lettere, ekstremt kompakte bensinmotorene skyldes en optimalisert forbrenning og redusert friksjon.
Den nye 1,2-liters PureTech VTi 82 hk femtrinns manuelle motoren som kan leveres for nye Peugeot 108, gir en typisk høy ytelse kombinert med CO2-utslipp på bare 99 g/km.