Peugeot 2008 SUV

Peugeot 2008 SUV

ACTIVE CITY BRAKE

/image/86/4/peugeot_suv2008_layout4-4.54864.jpg

Active City Brakei-nødbremssystemet for bykjøring er en ny funksjon som aktiveres ved hastigheter under 30 km/t, hvis føreren ikke reagerer selv, for å unngå ulykker eller redusere konsekvensene av ulykker i bygater.

En laserføler med kort rekkevidde (Lidar) ved frontruten registrerer hindringer, deriblant biler som står stille eller kjører i samme retningi. Sensoren kan sette inn maksimalt bremsetrykki . Den reduserte hastigheten gjør det mulig å unngå eller begrense omfanget av kollisjoner. I visse tilfeller vil systemet kunne stoppe bilen helt, slik at kollisjonen unngås.

ESP

/image/86/5/peugeot_suv2008_layout1-4.54865.jpg

Den kompakte PEUGEOT 2008 SUV har ESP (elektronisk stabilitetskontroll) som kan slås av og på, som standardutstyr. ESP-systemet omfatter ASR (antispinn), DSC (dynamisk stabilitetskontroll), EBA (nødbremsassistanse), ABS (blokkeringsfrie bremser) og EBFD (elektronisk bremsekraftfordeling).

Avhengig av valgt motor kan ESP kombineres med bakkestartassistent, som bremser hjulene et øyeblikki, slik at du rekker å flytte foten fra bremsen til gasspedalen når du starter bilen i oppoverbakke.

KAROSSERISTRUKTUR

/image/86/6/peugeot_suv2008_layout1-5.54866.jpg

Den nye PEUGEOT 2008 SUV har et ekstra lett karosseri utviklet for å gi optimal presisjon. Det er utviklet for å absorbere mest mulig energi fra forskjellige typer sammenstøt, slik at konsekvensene for passasjerer, andre kjøretøyer og fotgjengere blir minst mulige.

Resultatet er en lett og robust bili med spreke kjøreegenskaper, optimalt drivstofforbruk og garantert kjøreglede.

KOLLISJONSPUTER

/image/86/7/peugeot_suv2008_layout5-2.54867.jpg

I tilfelle kollisjon har den nye, kompakte PEUGEOT 2008 SUV seks kollisjonsputer, som gir ekstra god beskyttelse for alle i bilen, som standardutstyr:


• To frontkollisjonsputer beskytter førerens og forsetepassasjerens hode og overkropp ved en eventuell frontkollisjon.
• To sidekollisjonsputer foran beskytter føreren og forsetepassasjeren ved et eventuelt sammenstøt fra siden.
• To kollisjonsputegardiner foran og bak beskytter hodet til føreren og til passasjerene foran og bak i bilen.

STATISKE ADAPTIVE LYS

/image/86/8/peugeot_suv2008_layout4-3.54868.jpg

I nærlys- eller kjørelysmodus, når blinklyset settes på eller rattet dreies over en bestemt vinkel, sørger denne funksjoneni for at tåkelysene foran lyser opp i innersving ved hastigheter under 40 km/t (f.eks. ved kjøring i bygater, på svingete veier, i veikryss eller i forbindelse med parkering).

PEUGEOT CONNECT SOS OG PEUGEOT ASSISTANCE

/image/86/9/peugeot_suv2008_layout5-3.54869.jpg

PEUGEOT gjør det enklere å gjøre nødanrop over hele Europa. Når hvert minutt teller, kan du stole på at du får raskt svar via PEUGEOT Connect SOS. 
• Automatisk nødanrop: Dersom kollisjonsputene eller de pyrotekniske sikkerhetsbeltene løses ut, sender bilen automatisk ut et nødanrop uten at føreren trenger å foreta seg noe. PEUGEOT Connect SOSi lokaliserer deretter bilen, ringer den opp og sender hjelp etter behov. Telefonsamtalen kan føres på bileierens morsmål.

• Manuelt nødanrop: Skulle du være vitne til eller oppleve en kritisk situasjon (f.eks. et illebefinnende eller et overfall), kan du ringe PEUGEOT Connect SOS med et knappetrykk. Alt du trenger å gjøre, er å holde SOS-knappen (rett ved kupélyset) inne i tre sekunder.

• Hjelp på stedet: Hvis uhellet skulle være ute og du får tekniske problemer, kan du starte et anrop ved å holde knappen merket med PEUGEOT-løven (rett ved kupélyset) inne i tre sekunder. En talemelding vil bekrefte at PEUGEOT er kontaktet.