Peugeot 2008 SUV

Peugeot 2008 SUV

EAT6-GIRKASSE

/image/34/7/peugeot_208_2015_159_fr.54347.jpg

1,2 l PureTech 110 S&S-versjonen av den nye PEUGEOT 2008 SUV er utstyrt med en automatisk sekstrinns EAT6-girkasse, som gir en optimal kjøreopplevelse med minimalt drivstofforbruk. Den har dessuten Quickshift-teknologi, som gir raske og smidige girskift ved hyppig giring.

I tillegg er den nesten like energieffektiv som en manuell girkasse. Dette er mulig takket være redusert intern friksjon og momentomformere som låses ved behov for å unngå sluring.

I sum betyr dette at vi har kunnet redusere utslippsforskjellen mellom denne girkassen og en manuell girkasse til bare 7 g CO2 per km (med ISO-standarddekk). Dermed scorer denne versjonen høyt både når det gjelder kjøreopplevelser og drivstofforbruk.

PureTech-MOTORER

/image/87/1/peugeot_suv2008_layout4-7.54871.jpg

Denne tresylindrede, modulbaserte og kompakte motoren kombinerer overlegen kvalitet med avansert teknologi. Resultatet er eksepsjonelt høy ytelse og effektivitet. Motoren gir uovertruffen kjøreglede selv ved svært lave turtall og har en svært god balanse mellom dreiemoment og effekt. Dette teknologiske gjennombruddet betyr at drivstofforbruket og CO2-utslippene er redusert med opptil 25 % uten at det går på bekostning av verken effekt eller kjøreglede.


Turboversjonen 1,2 l PureTech 110 S&S EAT6 er utstyrt med den nye automatiske EAT6-girkassen og gir CO2-utslipp på bare 110 g/km ved blandet kjøring. Den setter dermed en ny standard for bensinmotorer med automatgirkasse i dette segmentet.

BlueHDi-MOTORER

/image/87/2/peugeot_suv2008_layout4-6.54872.jpg

PEUGEOT 2008 SUVs 1,6 l BlueHDi-motorer er unike i den forstand at de kombiner teknologi for avgassetterbehandling (SCR eller Selective Catalytic Reduction) med et system for partikkelfilter med additiv (FAP). Samtlige motorer oppfyller Euro 6-standarden (i: I Europa), og har høy ytelse i tillegg til et begrenset drivstofforbruk og reduserte utslipp: CO2-utslipp på under 97 g/km og imponerende 3,7 l per 10 mili. Det gjør motorene i 1,6 l BlueHDi-serien til de mest økonomiske og drivstoffeffektive dieselmotorene på markedet.

PARTIKKELFILTER OG AVGASSETTERBEHANDLING

/image/87/3/peugeot_suv2008_layout1-7.54873.jpg

BlueHDi-teknologien gir et optimert drivstofforbruki takket være avgassetterbehandling (SCR) og FAPi-teknologi.

Gjennom å installere etterbehandlingsenheten for avgasser før partikkelfilteret i kretsløpet har vi oppnådd følgende resultater:
- NOx-utslipp (nitrogenoksid) redusert med opptil 90 %
- et optimert CO2-utslipp og drivstofforbruk (reduksjon på inntil 4 % sammenlignet med Euro 5-kompatible motorer). 

- raskere oppstart etter tenning (oppstart ved lav temperatur)

 

STOP & START

/image/87/4/peugeot_suv2008_layout4-5.54874.jpg

Stop & Start-teknologien er både rask, effektiv og stillegående og gjør det mulig å sette motoren i «hvilemodus» rett før og etter en stopp. Resultatet er bedre kontroll over drivstofforbruket og redusert CO2-utslipp.
 
Når bremsepedalen slippes opp igjen, startes bilen umiddelbart, helt uten støy eller vibrasjoner.
 
 

DIMENSJONER

  • /image/87/5/peugeot_suv2008_layout-14_1-2.54875.jpg

    LENGDE

  • /image/87/7/peugeot_suv2008_layout-14_2-2.54877.jpg

    INNVENDIG DESIGN

  • /image/87/9/peugeot_suv2008_layout-14_3-2.54879.jpg

    BAGASJEROM