DIMENSIONS

  • /image/07/5/peugeot_3008_layout14-6.74075.jpg

    LENGDE

  • /image/07/7/peugeot_3008_layout14-72.74077.jpg

    INNVENDIG DESIGN

  • /image/07/9/peugeot_3008_layout14-8.74079.jpg

    BAGASJEROM

/image/08/1/peugeot_3008_layout10-3.74081.jpg

PureTech-TEKNOLOGI

Euro6iI henhold til EU-godkjenning
Forbruk ved bykjøring (l / 100 km): 6,0–6,4 – CO2-utslipp (g/km): 139–148
Forbruk ved landeveiskjøring (l / 100 km): 4,3–4,9 – CO2-utslipp (g/km): 99–11
Forbruk ved blandet kjøring (l / 100 km): 5,0–5,5 – CO2-utslipp (g/km): 115–127
De tresylindrede PureTech-bensinmotorene i Peugeot 3008 er lettere og mer kompakte og dermed mer drivstofføkonomiske. De gir en unik kjøreopplevelse og høy ytelse uten at det går på bekostning av pålitelighet og holdbarhet. Den prisbelønte 1,2-liters PureTech S&S-motoren på 130 hk ble kåret til den beste motoren i sin kategori i 2016 og har et CO2-utslipp på bare 115 g/km. Den kan brukes sammen med den nye EAT6-automatgirkassen.

/image/08/2/peugeot_3008_layout10-5.74082.jpg

BlueHDi-TEKNOLOGI

Euro 6iI henhold til EU-godkjenning Forbruk ved bykjøring (l / 100 km): 4,2–5,4 – CO2-utslipp (g/km): 110–141
Forbruk ved landeveiskjøring (l / 100 km): 3,5–4,3 – CO2-utslipp (g/km): 92–111
Forbruk ved blandet kjøring (l / 100 km): 3,8–4,7 – CO2-utslipp (g/km): 100–121
BlueHDi-dieselmotorene i den nye Peugeot 3008 forener høy ytelse og lavt utslipp.
BlueHDi-motorene kan redusere drivstofforbruket, begrense CO2-utslippet til mellom 100 og 121 g/km, redusere NOx (nitrogenoksid) med opptil 90 % og fjerne 99,9 % av finpartiklene ved hjelp av en unik kombinasjon av SCR (Selective Catalytic Reduction) og partikkelfiltertilsetning.

NY EAT6-AUTOMATGIRKASSE

/image/08/3/peugeot_3008_layout6-12.74083.jpg
/image/08/4/peugeot_3008_layout6-18.74084.jpg

Den nye Peugeot 3008 SUV har et enda bredere motorutvalg enn tidligere modeller og leveres nå med den innovative og effektive EAT6-automatgirkassen (EAT6 står for Efficient Automatic Transmission 6-Speed).
Denne nye generasjonen automatgirkasser kan kombineres med 1,2-liters PureTech-motorer på 130 hk, 1,6-liters THP-motorer på 165 hk, 1,6-liters BlueHDi-motorer på 120 hk og 2,0-liters BlueHDi-motorer på 180 hk for en uovertruffen kjøreopplevelse.
Den har
– Quickshift-teknologi for raskere og mykere girskift og optimale kjøreegenskaper
– ny elektronisk styring
– sportsmodus for raskere respons og forbedret ytelse

EMP2-PLATTFORM

/image/08/5/peugeot_3008_layout5-6.74085.jpg

Takket være den nye EMP2-plattformen og dens utmerkede dynamiske egenskaper oppnår den nye Peugeot 3008 en balanse mellom komfort og kjøreegenskaper man ikke har sett tidligere hos SUV-er i C-klassen. EMP2-plattformen sørger også for at den nye Peugeot 3008 SUV har bedre svingradius og er enklere å manøvrere.