/image/59/9/header-gallery-full.13599.jpg

Peugeot 308 SW

Fra 259.900 kr ink-MVA*

94g i

0.36l i

PureTech BENSINTEKNOLOGI

/image/07/6/blue-hdi-gallerie-1920x1080.55076.jpg

 

Nye Peugeot 308 SW 1,2-liters e-THP 130 hki introduserer et nytt medlem av PureTech-serien med tresylindrede bensinmotorer: en turbobensinmotor med en sekstrinns manuell girkasse eller en sekstrinns automatisk EAT6-girkasse (Efficient Automatic Transmission )i. Denne kompakte, modulære og miljøvennlige motoren med høy ytelse er full av effektive funksjoner og nyskapende teknologi. Den har høytrykksdirekteinnsprøytning av drivstoff (200 bar) og en ny generasjon høytytende turbo (240 000 o/min) og gir enestående kjøreglede selv ved lav hastigheten. Med et maksimalt dreiemoment på 230 Nm ved 1750 o/min har den dessuten markedets beste balanse mellom lav hastighet og høy effekt. Og 95 % av dreiemomentet forblir tilgjengelig mellom 1500 og 3500 o/min, slik at ytelsen blir optimal under alle omstendigheter.

De kompakte målene, den lave vekten og de nyskapende materialene med lav friksjon gir en utrolig balanse mellom ytelse og økonomisk kjøring, uten at det går utover påliteligheten eller slitestyrken. Dette teknologiske gjennombruddet gir like mengder kraft og kjøreglede og gjør det mulig å oppnå en reduksjon på 21 % i både drivstofforbruk og CO2-utslipp.

 

BlueHDi-DIESELMOTORER

/image/99/7/blue-hdi-gallerie-1920x1080.54997.jpg

BlueHDi er navnet på Peugeots Euro 6-dieselmotorer. Denne teknologien reduserer Nox-utslippet betraktelig (med mer enn 90 %), begrenser CO2-utslippet, reduserer drivstofforbruket og så godt som eliminerer avgasspartiklene (99,9 %). Allerede fra lansering finnes nye Peugeot 308 SW med en 2,0-liters BlueHDi 150-motor og enten en manuell eller en automatisk sekstrinns girkasse (EAT6), samt den nye 1,6-liters BlueHDi 100-versjonen med en femtrinns manuell girkasse og den 1,6-liters BlueHDi 120-motoren med en sekstrinns manuell girkasse.

Godkjent med CO2-utslipp på 85 g/km gir den 1,6-liters BlueHDi 120-versjonen optimal ytelse og en elegant, strømlinjeformet stil. Med 120 hk-egenskaper og et maksimalt dreiemoment på 300 Nm fra 1750 o/min er denne ekstremt drivstoffeffektive versjonen et virkelig godt valg, med førsteklasses kjøreegenskaper.

Den nye 2,0-liters BlueHDi 150-drivlinjen kombinerer høy ytelse og ekstra lave utslipp. Med et maksimalt dreiemoment på 370 Nm ved 2000 o/min og maksimal allsidighet oppnår nye Peugeot 308 SW når den har denne motoren og en sekstrinns manuell girkasse, CO2-utslipp helt ned til 99 g/km. Denne drivlinjen kan også kombineres med en sekstrinns automatisk EAT6-girkasse (Efficient Automatic Transmission 6). Denne innovative nye girkassen har Quickshift-teknologi som gjør det mulig å skifte gir raskere og sikrer en smidigere, mer behagelig kjøretur.

 

PEUGEOT OG MILJØET

/image/10/6/peugeot_et_lenvironnement1.55106.jpg

Peugeot kan tilby et omfattende utvalg av lavutslippsbiler. Mer enn halvparten av merkets salg på verdensbasis er av biler som slipper ut mindre enn 140 g CO2 per kilometer. Dette resultatet er basert på pålitelige teknologiske løsninger. Peugeot var først ute med noen av dem, inkludert dieselmotoren knyttet til et spesielt partikkelfilter (lansert i 2000), som er installert i en rekke ulike kjøretøy.
Mer enn 2,1 millioner kjøretøy kan nå oppnå en reduksjon på 99,99 % i partikkelutslipp takket være en miljøvennlig, selvrensende enhet som reduserer dieselpartikler helt ned til den målbare grensen (0,004 g/km), og banebrytende teknologiske løsninger som Stop & Start samt utviklingen av en ny generasjon bensinmotorer og HDi.