/image/59/9/header-gallery-full.13599.jpg

Peugeot 308 SW

Fra 259.900 kr ink-MVA*

94g i

0.36l i

Nye Peugeot 308 SW er utstyrt med flere teknologiske nyvinninger. De har komfort og førerassistanse som overordnede prinsipper og gjør tiden som tilbringes i bilen, til en ren fornøyelse.

MOTOREFFEKTIVITET

/image/99/7/blue-hdi-gallerie-1920x1080.54997.jpg
/image/99/7/blue-hdi-gallerie-1920x1080.54997.jpg

PureTech
Den nye Peugeot 308 SW 1,2-liters e-THP 130 hki-motoren innleder den nye tresylindrede bensindrevne PureTech-serien, som er tilgjengelig i en turboversjon med en sekstrinns manuell girkasse eller en sekstrinns automatisk EAT6-girkassei (Efficient Automatic Transmission 6).

De kompakte målene, den lave vekten og de innovative materialene med lav friksjon er avgjørende i letingen etter ytelse og økonomisk kjøring, uten at det går utover påliteligheten eller styrken. Dette teknologiske gjennombruddet reduserer drivstofforbruket og CO2-utslippet med 21 %i. Med dette nye medlemmet i serien med tresylindrede PureTech-bensinmotorer kombinerer nye Peugeot 308 SW god ytelse med kjøreglede.

BlueHDi-motorer

Nye Peugeot 308 SW har spennende ny teknologi, for eksempel BlueHDi, som er navnet på Euro 6-dieselmotorene.
Takket være den eksklusive kombinasjonen av et SCR-system (selektiv katalytisk reduksjon) og et FAP-tilsetningsstoff reduserer BlueHDi-teknologien NOx-utslippet betraktelig (med mer enn 90 %), begrenser CO2-utslippet og så godt som eliminerer avgasspartiklene (99,9 %)i.

EAT6-GIRKASSE

/image/04/9/boite-de-vitesse-eat6.55049.jpg

 

Den nye automatiske sekstrinns EAT6-girkassen (Efficient Automatic Transmission 6) med Quickshift-teknologi skifter gir raskere og jevnere og gir overlegne kjøreegenskaper.

Denne versjonen er utviklet for å redusere CO2-utslippet betraktelig og er perfekt plassert både med tanke på forbruk og komfort. Forskjellen i utslipp mellom den manuelle girkassen og automatgirkassen er nå redusert til 5 g/km (ISO-festede hjul).

Denne girkassen er knyttet til den 2,0-liters BlueHDi 150-motoren og blir tilgjengelig i 2014 for den 1,2-liters e-THP 130-motoren.

 

SPORTSPAKKE FOR FØREREN

i

Sportspakken for føreren er ekstrautstyr som selv de som krever mest med tanke på dynamiske reaksjoner og kontroll, kommer til å elske. Dette systemet aktiveres lett med et trykk på Sport-knappen på midtkonsollen og endrer enkelte parametere slik at kjøregleden får et ekstra løft. Servostyringen og akselerasjonen reagerer raskere, motorlyden forsterkes og blir mer sportslig, displaypanelet får røde i stedet for hvite lys og viser dynamisk kjøreinformasjon som effekt, overdrive-trykk og akselerasjon forover og til siden.

/image/05/1/direction-assistee-electrique-peugeot-nouvelle-308.55051.jpg

ELEKTRISK SERVOSTYRING

Den nye elektriske servostyringen erstatter den elektrohydrauliske variable servostyringen som ble brukt tidligere, noe som reduserer nye Peugeot 308 SWs CO2-utslipp ytterligere. I kombinasjon med det stramme styringsområdet gir den også bedre kjøreegenskaper og enklere manøvrering i bysentrum.

/image/05/2/frein-hill-assist-peugeo-nouvelle-308.55052.jpg

NØKKELFRI ADGANG OG OPPSTART

Den tradisjonelle nøkkelen er erstattet med en elektronisk ID-brikke som gjør at du kan låse opp dørene og starte eller stoppe motoren ved bare å trykke på en start-/stoppknapp. Bildørene låses ved en lett berøring av dørhåndtakene foran.

/image/05/3/frein.55053.jpg

ELEKTRISK PARKERINGSBREMS

Blant standardutstyret på nye Peugeot 308 SW er en elektrisk parkeringsbrems på Allure- og Feline-versjonen. Den aktiveres automatisk når motoren stopper, og frakobles når motoren starter. 

PARK ASSIST

i

Park Assist-teknologien bruker sensorer til å vurdere hvor stor en parkeringsplass er, slik at det blir enkelt og trygt å parkere i alle situasjoner, selv i små parkeringsluker. Park Assist-funksjonen kontrollerer styringen og gir visuelle advarsler og lydvarsler ved akselerasjon, bremsing, girskift og aktivering av clutchen (for manuelle girkasser). Føreren kan når som helst ta kontroll over rattet.

HILL ASSIST

i

Når den brukes i kombinasjon med den elektriske bremsen, gjør Hill Assist-funksjonen bakkestart og manøvrering i bakker enklere. Denne unike teknologien holder bilen i ro et kort øyeblikk (ca. 2 sekunder), slik at føreren rekker å flytte foten fra bremsen til gasspedalen.

REN EFFEKTIVITET

/image/05/6/efficience-peugeot-nouvelle-308-video.55056.jpg

I likhet med 308-sedanen veier nye Peugeot 308 SW betydelig mindre (140 kg) enn forgjengeren. Sammenlignet med lignende biler er den faktisk det letteste alternativet på markedet i sin klasse. Arbeidet med å fjerne overflødig vekt inkluderte alle aspekter av den revolusjonerende designen, fra den innovative bruken av aluminium og komposittmaterialer til laserlodding.
Til og med bremsesystemet ble justert etter den lettere designen, noe som reduserte drivstofforbruket og CO2-utslippet ytterligere, samtidig som optimal ytelse og sikkerhet til enhver tid ble sikret.