DIMENSJONER

  • /image/39/1/peugeot_5008_690x345-cote-grand.56391.jpg

    LENGDE

  • /image/39/3/peugeot_5008_690x345-avar.56393.jpg

    BREDDE/HØYDE

  • /image/39/5/peugeot_5008_690x345-dimension-2.56395.jpg

    INNVENDIG

  • /image/39/7/peugeot_5008_690x345-dimensions.56397.jpg

    BAGASJEROM

AERODYNAMIKK

/image/39/9/aerodynamisme-960x460.56399.jpg

Den aerodynamiske profilen og understellet til Peugeot 5008 er spesialutviklet for optimalt drivstofforbruk. Bilen kan derfor vise til en av de beste luftmotstandskoeffisientene i sin kategori: 0,29.

EURO 5

Motorene 1.6 VTi 120 hk manuell, 1.6 THP 156 hk manuell, 1.6 THP 156 hk automat, 1.6 HDi 115 hk manuell, 1.6 e-HDi 115 hk EMG, 2.0 HDi 150 hk manuell og 2.0 L HDi 163 hk automat er spesialbehandlet med programvare for å overholde Euro 5-standarden for utslipp.

CO2-UTSLIPP

Ved blandet kjøring bruker 5008 1.6 e-HDi 115 hk EMG bare 4,2 l/100 km, med bare 109 g CO2/kmi.

e-Hdi MIKROHYBRID-TEKNOLOGI

/image/40/0/technologie-micro-hybride-600x400.56400.jpg

En av våre viktigste utfordringer er å beskytte planeten for fremtiden, og her gjør Peugeot store fremskritt takket være e-HDi mikrohybrid-teknologien, som er en ny generasjon STOP & STARTi-system. Det setter automatisk motoren i ventemodus hver gang bilen står stille, for eksempel ved rødt lys eller et stoppskilt. En ny egenskap ved dette systemet er at oppstarten av motoren er ekstra smidig. e-HDi-systemet er derfor mer drivstofføkonomiski og slipper ut mindre CO2i. Denne smarte teknologien kombineres med en sekstrinns manuell girkasse.

GIRSKIFTEINDIKATOR

Denne teknologieni indikerer når føreren bør skifte til et høyere gir for å optimalisere drivstofforbruket i biler med manuell girkasse.

PARTIKKELFILTER

/image/42/2/peugeot_3008mv_filtre-a-particules-1920x1080.55422.jpg

HDi-teknologien kombineres med et svært effektivt system for utslippskontroll, nemlig partikkelfilteret. Det er selvrensende og behandler gasser som kommer fra forbrenning av diesel i motoren. Dette utstyret reduserer partikkelutslipp fra dieselmotorer til grensen for hva som er målbart (0,004 g/km), og gjør dermed motoren mer miljøvennlig.