Elekstriske ION banner

Peugeot iOn
KAMPANJEPRIS

Fra 169.900 kr ink.mva*

DIMENSJONER

  • /image/52/1/ion-longueur.54521.jpg

    LENGDE

  • Peugeot iOn front og bak med mål

    BREDDE / HØYDE

  • Peugeot iOn med transparent karosseri og mål

    INNVENDIG

EFFEKT

Med en topphastighet på 130 km/t og kjapp akselerasjon (fra 30 til 60 km/t på 3,5 sek) har iOn en ytelse som holder mål på alle typer veier. Maksimal effekt er 47 kW, med maksimalt dreiemoment på 180 Nm.

Drivstoffmåler i en Peugeot

CO2 UTSLIPP

Peugeot iOn er unikt miljøvennlig: null forurensning og null CO2-utslipp under kjøring. Den mottok Auto Environment Grand Prix i 2010. Dette er en miljøpris som deles ut av MAAF Assurances, som en anerkjennelse av biler og teknologier som har til formål å ta vare på miljøet

Speedometer og turteller i en Peugeot iOn

DRIFTSKOSTNADER

Med driftskostnader som ligger på rundt 10–15 kroner per 100 km, er iOn langt rimeligere i drift enn en bil med forbrenningsmotor, uansett hvilken lademodus som brukes. Det er rimeligere å lade om natten eller utenfor travle tider, og det optimaliserer kapasiteten som er installert av strømleverandører.

BATTERI

Illustrasjon av motorplasseringen i en Peugeot iOn

Den høye utformingen av iOn gjør at hele batterienheten har latt seg plassere under gulvet, mellom de to akslene. Dette bidrar til bilens gode dynamiske stabilitet.

BATTERIETS LEVETID

/image/53/4/peugeot-ion-autonomie-full.54534.jpg

Batteriets levetid er tilpasset reelle mobilitetsbehov og reell bruk. Litium-ionbatteriet og optimalisert lading gjør at batteriet kan vare i opptil 150 km. Til reell bruk er dette en tilstrekkelig og passende rekkevidde, ettersom 90 % av de daglige bilturene er på under 60 km*.

*Kilde i Frankrike: BIPE

LADING

Ladeporten til en Peugeot iOn

Peugeot iOn er utstyrt med et litium-ionbatteri som har en langt høyere energilagringskapasitet enn de gamle NiCd-batteriene som ble brukt på 90-tallet. Dette batteriet har ikke noe minne, noe som innebærer at det kan lades mens det fortsatt har strøm igjen, og ikke behøver å lades helt ut med jevne mellomrom.

iOn har normal ladetid på 11 timer, men kan lades på 8 timer avhengig av el-installasjon/veggkontakt*

Hurtiglading er mulig ved et eget ladepunkt som leverer kontinuerlig høyspent strøm, i 15 minutter for 50 % av batterikapasiteten og 30 minutter for 80 %.            

*Bertel O. Steen AS har inngått en avtale med Salto Ladestasjoner AS og kan tilby en ladepakke (230V 16A 1-fase) til lading hjemme. Ladestasjonen har integrert jordfeilvern og DC beskyttelse. Ladepakken koster per stykk ferdig montert inkludert instalasjon = Kr. 10.710+ mva (pris gjelder per mars 2015 og forutsetter plass i sikringsskap, kun 10m fra sikringsskap til ladestasjon og plass for elektriker å komme til) Send mail til bos@salto.no for mer informasjon og/eller bestilling av ladepakke.