FOODTRUCK

/image/88/6/foodtruck_header.61886.jpg

classe énergétique

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla pariatur? At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet ut et voluptates repudiandae sint et molestiae non recusandae. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.

détails du financement

montants exprimés TTC

prix du véhicule(1) 21 458,25 €
premier loyer 2499,03 €

dont loyer financier

2499,03 €

contrat garantie et entretien (2)

offert

35 loyers suivants 253,21 €

dont loyer financier

253,21 €

contrat garantie et entretien (2)

offert

durée

36mois

Kilométrage annuel

10 000 km

Option d'achat

13 570,34 €

montant total du en cas d'acquisition 24 931,71 €

offre de location avec option d'achat, sans assurance facultative, proposée par PSA finance France. Offre valable pour toute commande dans le cadre du site internet Citroen.fr, réservée aux particuliers majeurs résidant en France métropolitaine, sous réserve d'acceptation du dossier par CREDIPAR, locataire gérant de CLV, SA au capital de 138 517 008, RCS Nan terre 317 425 981,9 rue henri Barbusse 92230 Gennevilliers, n° ORIAS 07004921 (www.orias.fr). PSA finance France est une dénomination commerciale de CREDIPAR.

(1) Le montant du prix et des loyers n'inclut pas le cout du certificat d'immatriculation qui reste à la charge du locataire.

(2) Prestation Citroen Contract Garantie et Entretien offerte pour 36 mois et/ou 30 000 Km, au premier des 2 termes durée/ kilométrage atteint, selon conditions générales disponibles sur internet

PEUGEOT presenterte 2. april sin tilnærming til konseptet foodtruck under en spesiell forhåndsvisning i messelokalet Le Carreau du Temple i Paris. Med sine mange nyskapende elementer gir denne rullende restauranten en helt ny matopplevelse.

Oppdag PEUGEOTS FOODTRUCK

HISTORIE

/image/88/7/famillepeugeot_usp1.61887.jpg

PEUGEOTs historie begynte for over to hundre år siden i Frankrike, et land som i dag er kjent både for sine kulinariske gleder og for sin bilindustri. At Frankrike er gode på både mat og biler, er ikke tilfeldig; på begge områdene står presisjon, kjemi og innovasjon sentralt. Så tidlig som i 1810 ble PEUGEOT-familiens kornmølle ombygd for produksjon av sagblader. Så gikk det slag i slag: Den første kaffekverna fra PEUGEOT ble solgt i 1840, og i 1874 lanserte selskapet sin pepperkvern – som ble solgt med livstidsgaranti. I 1882 gjorde PEUGEOTs første kjøretøy – en veltepetter – sin debut, og kort tid etter kom også selskapets første bil. Siden da har PEUGEOT sendt mer enn 65 millioner motorkjøretøyer ut på verdens veier.

I 2015 er PEUGEOT det eneste merket i verden som både produserer dekketøy og kjøretøyer – både biler, sykler og scootere.

Med to århundrer med ideer, oppfinnsomhet og dristig design bak seg har PEUGEOT nå kommet med sin versjon av konseptet foodtruck: PEUGEOTs unike rullende bistro, som ved å appellere til alle sansene får kundene til å strømme til.

BRANSJEERFARING

/image/88/8/foodtruck_savoir_industriel.61888.jpg

Siden selskapet ble grunnlagt, har PEUGEOT designet og produsert tusenvis av husholdningsartikler og kjøretøyer. Disse produktene er bevis på vår allsidige bransjekompetanse og vår evne til å forene form og funksjon. PEUGEOTs foodtruck føyer seg naturlig inn i denne tradisjonen: På veien ser bilen ut som en vanlig bil, men når den står parkert, blir den en helt unik foodtruck. Målet vårt er å appellere til alle sansene – synet, smakssansen, hørselen og berøringssansen – gjennom den unike kombinasjonen av modernitet og harmoni som bare Peugeot kan tilby.

VELLYKKET OPPSKRIFT

Som Cathal Loughnane, sjef for Peugeot Design Lab, sier: “Det er alltid sluttbrukeren vi har i tankene når vi arbeider. Når det gjelder PEUGEOTs foodtruck, ønsket vi å skape en komplett foodtruckopplevelse, ikke bare et kjøkken til kokken, men en restaurant og en kafé for kundene.  Det ble lagt stor vekt på å åpne kjøkkenet og la matlagingen skje så nær publikum som mulig. Overraskelsesmomentet var også viktig: Vi ville lage en kompakt bil som kunne gjøres om til et spiseområde formet som et amfiteater.”

PEUGEOTs foodtruck er kompakt og passer perfekt inn i et bymiljø. De korte overhengene foran og bak gjør bilen lettere å manøvrere, mens den lange akselavstanden gir stort lastevolum.

Vel framme åpner PEUGEOTs foodtruck seg og blir dobbelt så bred. Det anvendelige rommet som åpenbarer seg, kan lett tilpasses en rekke miljøer og arrangementer. Le Bistrot du Lion har områder for matlaging og inntak av mat og forfriskninger. Restauranten har også en DJ-bås, der man drar nytte av merkets nye digitale musikkplattform PEUGEOT MUSIC, som tilbyr nettradio og eksklusive spillelister (http://peugeotmusic.com).

PROFESJONELT UTSTYR

/image/89/4/foodtruck_usp4.61894.jpg

For å sørge for at PEUGEOTs foodtruck var helt funksjonell og i samsvar med alle regler og standarder for mathygiene, henvendte Peugeot Design Lab seg til den franske foodtruckspesialisten Euromag. De profesjonelle matlagingsfasilitetene er utformet slik at de skal kunne brukes av alle kokker og til allslags matlaging – fra produksjon av standard restaurantmat til utøvelse av “molekylær gastronomi”.

For at alle skal få mest mulig ut av opplevelsen, er PEUGEOTs foodtruck utstyrt med alt som trengs til å betjene 30 gjester inni selve restauranten, blant annet en gruppe ståbord under Umbrosa-parasoller. En ansvarlig holdning: Le Bistrot du Lion er utformet slik at alt avfall kan samles opp og gjenvinnes, og slik at man kan forlate området akkurat slik det var da man kom.

MED SVEN CHARTIER BAK GRYTENE

Peugeot har valgt den franske superkokken Sven Chartier, mannen bak Saturne og Clown Bar i Paris, som første kulinariske leietaker av Le Bistrot du Lion. Det er en ideell kombinasjon: merkets første mobile restaurant og en kokk som er opptatt av kortreist mat og økologisk landbruk.

Chartier kommer til å bruke PEUGEOTs spesialdesignede salt- og pepperkvernsett på sine kulinariske reiser. Settet, som har fått navnet Milan, er merkets nyeste hyllest til alliansen kokekunst–design. Milan-settet er det første masseproduserte salt- og pepperkvernsettet fra Peugeot Design Lab. Det vil i første omgang bare være å få kjøpt på den franske paviljongen ved Verdensutstillingen i Milano. Deretter vil det bli solgt av forhandlere av Peugeots øvrige salt- og pepperkverner.

Peugeot produserer 2,5 millioner kverner i året, og kvernene selges verden over. Deres presisjon og holdbarhet gjør at de har en høy stjerne hos kokker verden over.