PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 hybridsedan
PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 sedan er en elegant bil med mange innovative funksjoner. Den nye modellserien fra PEUGEOT SPORT ENGINEERED består av effektive biler med elektrisk drift, høy ytelse og lave utslipp.
En helt ny kjøreopplevelse med nye PEUGEOT i-Cockpit® 3D.
PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 har en effektiv og uttrykksfull design med en kraftfull og sterk profil.
Full-LED-lyktene med automatisk høydereguleringFunksjonen korrigerer automatisk lyshøyden basert på hvor tungt bilen er lastet, slik at du unngår å blende medtrafikanter. , LED-blinklys foran og statiske kurvelys øker trafikksikkerheten og gjør at du kan være trygg på å se og bli sett dag og natt.
LUFTINNTAK
De store luftinntakene i PEUGEOT SPORT ENGINEERED-fargen Kryptonite kjøler ned motoren samtidig som de fremhever det sportslige preget til den nye PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508.
NYE 20-TOMMERS FELGER
Felgene er spesialutviklet for den nye PEUGEOT SPORT ENGINEERED-serien og utstyrt med avanserte Michelin Pilot Sport 4S-dekk i 245/35R20.
Gjennom felgene skimter vi Kryptonite-finishen på bremsekaliperne foran med 4 stempler. De er montert på ventilerte bremseskiver på 380 mm som gir optimal bremseeffekt og lang levetid.
PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 er utpreget sportslig med ny, sort grill med «svevende» lameller, lavt understell, bred sporvidde og flere aerodynamiske elementer.
Den rene og kraftfulle silhuetten fremheves av den nye, eksklusive lakkfargen Selenium Grey med diskré perlemoreffekt, mens de dynamiske Kryptonite-detaljene skaper en spennende kontrast.
KRAFTFULL OG ATLETISK HEKKENStripen i høyglanset sort som går tvers over hekken, fremhever full-LED-baklyktene. Lyktene har 3D-effekt, PEUGEOT-lyssignatur med tre løveklør og dessuten en animert effekt når bilen låses og låses opp igjen.
Diffusoren er perfekt integrert og har sorte eksosrør på hver side som er elektrolytisk behandletOverflatebehandling som sikrer lang levetid og god bestandighet mot ytre belastninger som steinsprut, vær og vind. . De er spesialdesignet for PEUGEOT SPORT ENGINEERED-serien og gir et diskré hint om de store kreftene som skjuler seg under panseret.
IKONISK GRILL
Den nye, sorte grillen har en elegant ramme og kraftige, «svevende» lameller som kanaliserer luftstrømmen.
508-logoen i silkematt sort og de tre Kryptonite-fargede stripene over grillen symboliserer ytelse og kraft.
KRYPTONITE-SIGNATUR
PEUGEOT SPORT ENGINEERED-logoen i fargen Kryptonite symboliserer presisjon og høy effektivitet. På sedanutgaven er den plassert ved sidevinduene bak.
HELT NYE KJØREOPPLEVELSER
Med PEUGEOT i-COCKPIT® har du full kontroll over kjøringen.
Det kompakte rattet gjør det enkelt å styre bilen, og med de nye head-up-instrumentene har du all relevant informasjon i synsfeltet ditt, slik at du slipper å ta blikket av veien.
Inne i kupeen finner du elegante og sportslige PEUGEOT SPORT ENGINEERED-detaljer på alt fra dashbord til gulvmatter og armlener, for ikke å glemme terskellistene foran.
Med Mirror ScreenMed Mirror Screen kan du speile smarttelefonens apper til bilens berøringsskjerm. Mirror Screen-funksjonen fungerer med Android AutoTM (for Android-telefoner) eller Apple CarPlayTM (for iOS-telefoner) og forutsetter et mobilabonnement med datapakke. Kun disse to godkjente appene fungerer når bilen står stille eller under kjøring. Noen funksjoner i appene sperres under kjøring. Noen typer innhold som kan brukes gratis på smarttelefonen, krever et abonnement på en tilsvarende app som er godkjent for Android AutoTM eller Apple CarPlayTM. Du finner mer informasjon på nettstedet til PEUGEOT. -funksjonen kan du speile kompatible mobilapper på den 10-tommers kapasitive berøringsskjermen i bilen. Mobiltelefonen kan du legge i den trådløse laderenInduksjonslading for enheter som er kompatible med Qi-standarden. under midtkonsollen.
Den nettbaserte navigasjonspakken med stemmestyringsfunksjon og sanntidsoppdateringer om trafikkforhold og faresoner fra TomTom ServicesTomTom-tjenestene viser all viktig kjøreinformasjon i sanntid: oppdatert trafikkinformasjon, drivstoff, parkering, vær, søk og fotobokser (avhengig av reisemål). Alle disse tjenestene leveres som et treårig abonnement, som deretter kan forlenges eller fornyes på nett mot betaling. gjør kjøreturen mer behagelig.
NYE GRENSESNITT
Skjermene er plassert lett tilgjengelig i synsfeltet ditt, slik at du kan kommunisere og samtidig konsentrere deg om kjøringen.
Head-up-instrumentene med skjerm på 12,3 tommer og den 10-tommer store kapasitive HD-berøringsskjermen har grafikk som er utviklet spesielt for PEUGEOT SPORT ENGINEERED-serien. Du kan velge visning selv, slik at du ser for eksempel motorturtall eller energiflyt.
AVANSERT HIFI-ANLEGG FRA FOCAL®
Med hifi-anlegget fra Focal®Focal® er et verdensledende fransk merke for hifi-løsninger. gjengis lyden i suveren kvalitet.
De ti høyttalerne – inkludert senterhøyttaler, fire diskanthøyttalere, fire mellomtonehøyttalere og subwooferDiskant- og mellomtonehøyttalere og subwoofer: Høyttalerne gjengir de høyeste, mellomste og laveste frekvensene i lydspekteret. – er plassert over hele kupeen hvor de leverer fyldig, detaljert og dynamisk lyd.
COMFORT FIT-SETER
De komfortable comfort fit-setene med elektrisk justering, setevarme og massasjefunksjon kjennetegnes av rene linjer og eksklusive materialer.
Setetrekkene i en unik kombinasjon av Alcantara, Mistral nappaskinn og stoff har doble Kryptonite- og Tramontane-sømmer.
SKINNRATT MED LOGO
Det kompakte og sportslige rattet er trukket i perforert narvet skinn med doble Kryptonite- og Tramontane-sømmer. Nederst på rattet er det en dekorinnsats i høyglanset sort med PEUGEOT SPORT ENGINEERED-logoen.
PEUGEOT SPORT INSIDE
DESIGNET MED PEUGEOT SPORT
Takket være PEUGEOT SPORTPeugeot Sport har gjennom de ti siste årene jobbet med å perfeksjonere hybridteknologien både på bane og vei. Etter 908 HY, 908 HYbrid4, 308 RHybrid og 208 FE kommer nå den nye PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508. Neo-Performance-konseptet er dermed tilgjengelig for alle. Fra 2022 er det dessuten duket for deltakelse i World Endurance Championship (WEC). omfattende ekspertise på hybridteknologi kan den nye PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 sedan by på optimal reaksjonsevne, fleksibilitet og kjøreglede. Den har dessuten siste nytt innen førerassistentsystemer fra PEUGEOT.
PEUGEOT SPORTS EKSPERTISE
PEUGEOT SPORTs ekspertise har gjort det mulig å utvikle den nye PEUGEOT SPORT ENGINEERED-serien med en perfekt kombinasjon av sportslighet, lave utslipp og suveren ytelse.
Med 20-tommers EXXAR-felger, sportslig understell med styrt fjæring, kraftige bremser og optimaliserte innstillinger som øker ytelsen fra forbrennings- og elektromotorene, er den nye PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 ladbar hybridsedan ekstremt effektiv.
DETTE ER NEO-PERFORMANCE
Bak rattet i PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 kan du glede deg over suverene ytelserMed kun fører i bilen. :
- 0 til 100 km/t på 5,2 sekunder
- Akselerasjon fra 80 til 120 km/t på 3 sekunder
- 1000 meter fra stillestående på 24,8 sekunder
- Topphastighet begrenset til 250 km/t (på veier der dette er tillatt)
Den nye PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 har en samlet motoreffekt 360 hk og et dreiemoment på opptil 520 Nm.
NIGHT VISION
Det infrarøde kameraet til Night Vision-systemet bidrar til økt trafikksikkerhet i mørket og ellers når sikten er dårlig ved å oppdage fotgjengere og dyr i veibanen.
Bildene vises på displayet i synsfeltet ditt, og systemet varsler deg også med lyd.
DRIVE ASSIST PLUS
Funksjon for delvis selvkjøring.
DRIVE ASSIST PLUS-teknologien tilpasser automatisk bilens hastighet, slik at avstanden til kjøretøyet foran forblir konstant.
Funksjonen hjelper deg også å holde valgt plassering i kjørefeltet.
HIGH EFFICIENCY
HØY YTELSE
PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 byr på høy ytelse og effektivitet, de allsidige kjøreegenskapene til en hybridbil og en rekkevidde på 45 km (WLTPWLTP-verdier: Gjennomsnittlig rekkevidde: 45 km. CO2-utslipp ved blandet kjøring: 42 g/km. Vektet drivstofforbruk: 2,03 l per 100 km. De angitte verdiene for drivstofforbruk, CO2-utslipp og rekkevidde er målt med WLTP-testmetoden, som har blitt brukt som standard for nye biler siden 1. september 2018. WLTP erstatter den tidligere brukte testmetoden NEDC (New European Driving Cycle). De mer realistiske testforholdene gjør at drivstofforbruk og CO2-utslipp som måles i henhold til WLTP, i mange tilfeller er høyere enn dem som ble målt i henhold til NEDC. Drivstofforbruk, CO2-utslipp og rekkevidde kan variere avhengig av faktiske bruksforhold og ulike faktorer som ladehyppighet, kjørestil, hastighet, spesialutstyr, ekstrautstyr, dekkdimensjon, utetemperatur og temperatur i bilen. Ta kontakt med nærmeste forhandler hvis du vil vite mer. Du finner mer informasjon på nettstedet til PEUGEOT. ) i Electric-modus.
Den samlede effekten for de to elektromotorene og forbrenningsmotoren er på 360 hk. De to energikildene og firehjulsstrekk gir bilen et dreiemoment på hele 520 Nm, suverent veigrep og imponerende akselerasjon.
De tre motorene er optimalt integrert i den smarte konstruksjonen, uten at det går ut over plassen i kupeen og bagasjerommetBagasjeromsvolum: 487 l over gulvet, opptil 1537 l med baksetene nedfelt. .
- PureTech 200 hk Euro 6d-bensinmotor
- Elektromotor foran med en maksimal effekt på 110 hk (81 kW) og 8-trinns elektrisk e-EAT8-automatgirkasse
- Elektromotor bak med en maksimal effekt på 113 hk (83 kW)
WLTP-verdierDe angitte verdiene for drivstofforbruk, CO2-utslipp og rekkevidde er målt med WLTP-testmetoden, som har blitt brukt som standard for nye biler siden 1. september 2018. WLTP erstatter den tidligere brukte testmetoden NEDC (New European Driving Cycle). De mer realistiske testforholdene gjør at drivstofforbruk og CO2-utslipp som måles i henhold til WLTP, i mange tilfeller er høyere enn dem som ble målt i henhold til NEDC. Drivstofforbruk, CO2-utslipp og rekkevidde kan variere avhengig av faktiske bruksforhold og ulike faktorer som ladehyppighet, kjørestil, hastighet, spesialutstyr, ekstrautstyr, dekktype, utetemperatur og temperatur i bilen. Ta kontakt med nærmeste forhandler hvis du vil vite mer. Du finner også mer informasjon på nettstedet til PEUGEOT. : gjennomsnittlig rekkevidde: 45 km. CO2-utslipp (ved blandet kjøring): 42 g/km. Drivstofforbruk (vektet): 2,03 l / 100 km.
REKKEVIDDE OG LADING
45 KM REKKEVIDDE (WLTP) I ELECTRIC-MODUS
Litiumionbatteriet i den nye PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 hybridsedan gir i henhold til WLTPWorldwide harmonized Light vehicles Test Procedures (WLTP). WLTP-verdier: Gjennomsnittlig rekkevidde: 45 km. CO2-utslipp ved blandet kjøring: 42 g/km. Vektet drivstofforbruk: 2,03 l per 100 km. De angitte verdiene for drivstofforbruk, CO2-utslipp og rekkevidde er målt med WLTP-testmetoden, som har blitt brukt som standard for nye biler siden 1. september 2018. WLTP erstatter den tidligere brukte testmetoden NEDC (New European Driving Cycle). De mer realistiske testforholdene gjør at drivstofforbruk og CO2-utslipp som måles i henhold til WLTP, i mange tilfeller er høyere enn dem som ble målt i henhold til NEDC. Drivstofforbruk, CO2-utslipp og rekkevidde kan variere avhengig av faktiske bruksforhold og ulike faktorer som ladehyppighet, kjørestil, hastighet, spesialutstyr, ekstrautstyr, dekkdimensjon, utetemperatur og temperatur i bilen. Ta kontakt med en forhandler for nærmere informasjon. Du finner mer informasjon på nettstedet til PEUGEOT. en rekkevidde på inntil 45 km i Electric-modus.
WLTP-metoden gir et mer nøyaktig og realistisk bilde av bilens rekkevidde ved reell bruk.
OPPNÅ MAKSIMAL REKKEVIDDE
Tilpass kjørestilen etter behov med de fem tilgjengelige kjøremodusene (fire hybridmoduserComfort, Hybrid, Sport og 4WD og en elektrisk modus):
- Med Electric-modus kan du kjøre i miljøsoner med trafikkbegrensninger i byer. Det optimaliserte batteriet gir en rekkevidde på opptil 45 km og en topphastighet på 140 km/t.
- Med 4 WD-modus* kobles firehjulsdriften inn, slik at du lettere kan ta deg fram og ferdes tryggere på glatte veier.
- I Sport-modus kombineres forbrenningsmotoren og elektromotorene, noe som gir umiddelbar respons og akselerasjon.
- I Hybrid-modus veksler bilen mellom drift med elektromotorene og forbrenningsmotoren for å utnytte energien optimalt.
- Comfort-modus ligner på Hybrid-modus, men med en mykere fjæring som øker komforten.
ØK REKKEVIDDEN VED Å BREMSE
Når du bremser og tar foten av gasspedalen, frigjøres energi. Det svært effektive i-BOOSTER-systemet gjenvinner denne energien og bruker den til å lade høyenergibatteriet.
i-BOOSTER-systemet er utviklet med tanke på gjenvinning av energi i hybridbiler, men i tillegg har PEUGEOT SPORT gjort bremsingen ekstra effektiv med fire robuste og slitesterke stempler montert på skiver med en diameter på 380 mm.
LADING HJEMME OG PÅ JOBB
LADING VED OFFENTLIGE LADESTASJONER
FULL OVERSIKT
Med tjenesten fra MyPeugeot® og har du full oversikt over din ladbare hybrid.
FJERNSTYRTE FUNKSJONER
Du kan styre og planlegge ladingen på mobilen. Der kan du også stille inn ønsket kupétemperatur.
MYPEUGEOT®-APPEN
MyPeugeot®-appenForutsetter internettforbindelse og avhenger av land. er gratis og gir deg tilgang til personlig tilpassede tjenester som synkroniseres med kontoen din i sanntid.
- Bilstatus (kjøredata, geografisk plassering osv.)
- Rask og enkel tilgang til veihjelp
- Verktøy for å administrere vedlikehold og service
- Visning av batteriets ladenivå og temperaturen i bilen
- Oversikt over ladeprosessen og programmering av lading på et tidspunkt når strømmen er rimelig, direkte fra mobilen
Kontakt en av våre forhandlere og gjør en avtale om å prøvekjøre den nye ladbare hybriden 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED.
- Se alle våre kampanjer for tilbehør til 508 Peugeot Sport Engineered Sedan