
Den nye designen understrekes av de nye tofargede frontlyktene med innramming i sort og krom, som gir et mer markant utseende, og en eksklusiv LED-lyssignatur.
PEUGEOT 208 fremstår i ny drakt. Den nye generasjonen har blitt en stilsikker bil, mer sportslig og elegant enn noensinne. Sett deg inn og bli med ut på en spennende kjøretur. Vi tror du vil la deg forføre!
Den nye PEUGEOT 208 har blitt en urban kombimodell med særpreg; en oppdatert og stilig modell med elegante og sportslige linjer, moderne, dynamiske proporsjoner, og forseggjort stil.
Den nye designen understrekes av de nye tofargede frontlyktene med innramming i sort og krom, som gir et mer markant utseende, og en eksklusiv LED-lyssignatur.
De nye baklysene med 3D LED-klori er svært iøynefallende med sitt særpregede utseende, en varm rødfarge og 3D-effekt. De nye lysene med tre klor – en av PEUGEOTs designsignaturer – er brukt i samtlige modeller i den nye PEUGEOT 208-serien.
PEUGEOT i-Cockpit har en naturlig, ergonomisk utforming som øker kjøregleden og gjør bilen enklere å manøvrere med stor presisjon. Kombinert med en stor 7-tommers berøringsskjerm og det hevede instrumentpanelet gir det kompakte rattet godt grep og en umiddelbar og intens kjøreopplevelse.
INSTRUMENTPANEL
Det høyt plasserte instrumentpanelet gir deg full oversikt over de analoge instrumentskivene uten å flytte blikket fra veien. Selve instrumentene gjenspeiler det høye presisjonsnivået i bilens mekanikk. Panelets enkle, elegante design med hvit belysning og skjermen som er plassert i midten av bilen, gjør det enkelt å lese av presise kjøredata. Du har all vesentlig informasjon lett tilgjengelig uten å måtte ta øynene vekk fra veien.
KOMPAKT RATT
Sammen med de kompakte utvendige målene på den nye PEUGEOT 208 (total lengde er under fire meter) gjør det kompakte rattet bilen smidig og svært lettmanøvrert. Fra og med utstyrsnivå tre er rattet nå kledd med mykt, fullnarvet skinn, noe som bygger opp om den lune og eksklusive atmosfæren i interiøret.
BERØRINGSSKJERM
Den store berøringsskjermen på 7 tommer er enkel i bruk og gir enkel tilgang til et bredt spekter av funksjoner. Den har dessuten det siste innen tilkoblingsmuligheter, med Bluetooth- og USB-tilkoblinger samt mulighet for strømming og avspilling av lyd- og videomateriale.
MIRROR SCREEN: SPEIL SMARTTELEFONEN DIN
Mirror Screen-funksjonen gjør det mulig å bruke apper på en Mirrorlink®-kompatibel smarttelefon eller med CarPlay® via bilens 7-tommers berøringsskjerm.
For å oppnå best mulig lesbarhet og sikkerhet i bilen, har de kompatible appene fått et grensesnitt som er spesialtilpasset bruk under kjøring.
CONNECTED 3D NAVIGATION MED STEMMESTYRING
Dette navigasjonssystemet med kartlegging i 3D, tilkoblede tjenester som viser informasjon i sanntid, og stemmestyring, er designet for å være en makker på alle dine turer. Multimedia-systemet dekker alle dine behov, pluss litt til.
ACTIVE CITY BRAKE
Active City Brake-teknologi (automatisk bremsing ved risiko for kollisjon i bytrafikk) er en ny teknologi som gjør det lettere å unngå ulykker eller minske konsekvensene av dem dersom føreren ikke reagerer raskt nok ved kjøring i bygater i mindre enn 30 km/t. Under visse omstendigheter vil til og med systemet stoppe bilen helt, slik at en kollisjon unngås.
RYGGEKAMERA OG PARK ASSIST
Park Assist-teknologien gjør det enklere å parkere – fra lukeparkering til parkering i rette og skrå parkeringslommer.
Ultralydsensorer foran, bak og på begge sider anslår hvor stor en parkeringsplass er, beregner hvordan bilen helst bør parkeres, overtar styringen og gir deg bilde- og lydinformasjon om den tilgjengelige plassen.
Imens håndterer du gass og brems, girspak og clutch (hvis bilen har manuell girkasse). Ønsker du å styre bilen selv, kan du gjøre det ved å gripe rattet når som helst.
PSA Group har offentliggjort uavhengige, sertifiserte beregninger av reelt drivstofforbruk for å kunne gi kundene bedre informasjon. Konsernet har inngått et samarbeid med den ikke-statlige organisasjonen Transport & Environment (2)og France Nature Environnement (3). Sammen har de utarbeidet en protokoll for måling av reelt drivstofforbruk og utslipp, som er godkjent av sertifiseringsselskapet Bureau Veritas (4).
Denne protokollen spår det reelle drivstofforbruket og utslippene fra kjøretøy på en rute på 92 km med både bykjøring, landeveiskjøring og kjøring på motorvei. Bilene testet å kjøre på offentlige veier ved normale trafikkforhold og med passasjerer og bagasje i bilen. Bruk av klimaanlegget til kjøling eller oppvarming er også obligatorisk. De utvalgte rutene har stigninger som er representative for bruk i den virkelige verden (5).
Dette gjør at Peugeot, en merkevare tilhørende PSA-konsernet, kan være mer transparente overfor kundene.
Se mer(1) Utslipp av nitrogenoksid (NOx) og antall partikler (PN) som slippes ut.
(2) Transport & Environment: Europeisk miljøforening spesialisert på å etablere en bærekraftig transportpolitikk.
(3) France Nature Environnement: Fransk sammenslutning av foreninger for vern av natur og miljø.
(4) Bureau Veritas: Globalt selskap for inspeksjon, sertifisering og laboratorietesting.
(5) De oppgitte tallene, som er adskilt fra de offisielle EU-tallene for drivstofforbruk, er bare en generell veiledning utelukkende for informasjonsformål og er basert på ikke-harmoniserte testprotokoller. Vi gir ingen som helst garantier, verken uttrykte eller underforståtte, om estimatets fullstendighet, nøyaktighet eller pålitelighet eller estimatets egnethet eller tilgjengelighet for noe som helst formål. Testprotokollen kan ses på PSA-konsernets nettsted: www.groupe-psa.com. For å sammenligne nye passasjerbilers drivstofforbruk eller CO2-utslippsverdier, basert på en harmonisert EU-testprotokoll, skal tall for offisielt drivstofforbruk eller CO2-utslippsverdier brukes [sett inn hyperkobling til hvor disse verdiene kan finnes]. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/labelling_en.