5008 SUV

Peugeot 5008 SUV
Peugeot 5008 SUV

PEUGEOT 5008 SUV

Fra 380.900 kr ink.mva*

104g i

0.4l i

Utvid horisonten med PEUGEOT 5008 SUV. Ideen bak den nye PEUGEOT 5008 SUV var å lage en bil som med sin kraftfulle og elegante design, avanserte teknologi og smarte løsninger skulle tilfredsstille alle sanser og utvide brukernes horisont.

ÅRETS BILKJØP: FAMILIEBIL

PEUGEOT 5008 SUV

Årets beste bilkjøp

Nye Peugeot 5008 SUV har mottatt den høytflyvende prisen ”Årets Bilkjøp” i klassen familiebil fra bilmagasinet Motor.

Motor er kjent for å ha Norges grundigste biltester, som gjør det ekstra flott å vinne en slik pris. Kriteriene som ligger til grunn er blant annet pris, komfort, driftskostnader, sikkerhet og kjøreegenskaper.

Bilmagasinet konkluderer at Peugeot 5008 er det beste av to verdener, ”... en perfekt kombinasjon mellom flerbruksbil og SUV”. De trekker også fram at den har svært mye plass, for både storfamilien og bagasje, med 7 seter og plass til hele tre barnestoler i midterste seterad. Prikken over i’en er at både prisen og driftskostnadene er lave, uten at det går på bekostning av utstyrsnivået. ”I tillegg ser den tøff ut og scorer høyt på sikkerhet”, mener redaksjonssjef Rune Korsvoll.

EN NY DIMENSJON

Peugeot 5008 SUV

FORBEDRET KJØREOPPLEVELSE

Peugeot 5008 interiør

UTVID DINE HORISONTER

Peugeot 5008 SUV stil

EN SUV MED NYE DIMENSJONER

/image/44/8/peugeot_5008_layout10-3.192448.jpg
/image/44/9/peugeot_5008_layout10-2.192449.jpg

BILEN SOM UTVIDER HORISONTEN DIN
Den kraftfulle og stilrene designen til den nye PEUGEOT 5008 SUV gjør et solid førsteinntrykk. Den elegante silhuetten, Black Diamondi-taket og grillen med forkrommede lameller gir et elegant og sportslig utseende med rause dimensjoner.

EN HELT NY FRIHETSFØLELSE
Enten du er alene i bilen eller har med deg passasjerer, løfter den nye PEUGEOT 5008 SUV 7-seteri kjøreopplevelsen til nye høyder. Sollyset strømmer inn gjennom panoramataketi og lyser opp det herlig luksuriøse interiøret. Len deg tilbake og slapp av i setet med flerpunkts massasjefunksjoni, tilpass atmosfæren i kupeen med Peugeot i-Cockpit® Amplifyi og nyt lyden fra det avanserte Hi-Fi-anlegget produsert av Focal®i.

EN FORBEDRET KJØREOPPLEVELSE

/image/45/0/peugeot_5008_layout6-1.192450.jpg
/image/45/1/peugeot_5008_layout6-2.192451.jpg

INTUITIVT TIL FINGERSPISSENE
PEUGEOT 5008 SUV gir næring til alle sanser. Den nyskapende PEUGEOT i-Cockpit®-løsningen gir et digitalt, nettilkoblet og fullt ut egendefinerbart kupemiljø. Fra det responsive og kompakte rattet i fullnarvet skinni har du full kontroll over alt fra bilens unike kjøreegenskaper til den suverene lydkomforten. Det forbedrede veigrepeti og de avanserte førerassistentsystemenei.

UTVID HORISONTEN

/image/45/2/peugeot_5008_layout7-12.192452.jpg
/image/45/3/peugeot_5008_layout7-15.192453.jpg
/image/45/4/peugeot_5008_layout7-14.192454.jpg

GJØR SOM DU VIL – KJØR HVOR DU VIL
Enten du legger ut på veien sammen med familie og venner (opptil sju personeri) eller du ønsker å utnytte det store bagasjerommet til fulle, kan PEUGEOT 5008 SUV konfigureres slik at den dekker plassbehovet ditt. Tøy grensene for mobilitet enda lenger og tilbakelegg den siste distansen på den smarte elsykkelen eF01i, som kan oppbevares i bagasjerommet og lades med den innebygde dokkingstasjoneni.

FRIHET INNENFOR TRYGGE RAMMER
Vi har optimert PEUGEOT 5008 SUVs design og strømlinjeformet understell, karosseri og utstyr for å skape en enda tryggere og mer behagelig kjøreopplevelse. Legger vi til at den også har fått høytytende BlueHDi-, PureTech- og THP*-motorer og automatisk EAT6-gearkasse, ser vi at Peugeot 5008 SUV innvarsler en ny epoke for SUV-er med høy ytelse.

*EU-godkjente data:
Forbruk ved bykjøring: 0,45–0,78 l per mil – CO2 utslipp: 116–177 g/km
Forbruk ved landeveiskjøring: 0,38–0,53 liter per mil – CO2 utslipp: 99–121 g/km
Forbruk ved blandet kjøring: 0,40–0,61 l per mil – CO2 ₂-utslipp: 105–140 g/km

BILDER

SE OGSÅ

Forbruk og utslipp basert på bruk av 5008 SUV

PSA Group har offentliggjort uavhengige, sertifiserte beregninger av reelt drivstofforbruk for å kunne gi kundene bedre informasjon. Konsernet har inngått et samarbeid med den ikke-statlige organisasjonen Transport & Environment (2)og France Nature Environnement (3). Sammen har de utarbeidet en protokoll for måling av reelt drivstofforbruk og utslipp, som er godkjent av sertifiseringsselskapet Bureau Veritas (4).

Denne protokollen spår det reelle drivstofforbruket og  utslippene fra kjøretøy på en rute på 92 km med både bykjøring, landeveiskjøring og kjøring på motorvei. Bilene testet å kjøre på offentlige veier ved normale trafikkforhold og med passasjerer og bagasje i bilen. Bruk av klimaanlegget til kjøling eller oppvarming er også obligatorisk. De utvalgte rutene har stigninger som er representative for bruk i den virkelige verden (5).

Dette gjør at Peugeot, en merkevare tilhørende PSA-konsernet, kan være mer transparente overfor kundene.

Se mer

(1) Utslipp av nitrogenoksid (NOx) og antall partikler (PN) som slippes ut.
(2) Transport & Environment: Europeisk miljøforening spesialisert på å etablere en bærekraftig transportpolitikk. 
(3) France Nature Environnement: Fransk sammenslutning av foreninger for vern av natur og miljø. 
(4) Bureau Veritas: Globalt selskap for inspeksjon, sertifisering og laboratorietesting. 
(5) De oppgitte tallene, som er adskilt fra de offisielle EU-tallene for drivstofforbruk, er bare en generell veiledning utelukkende for informasjonsformål og er basert på ikke-harmoniserte testprotokoller. Vi gir ingen som helst garantier, verken uttrykte eller underforståtte, om estimatets fullstendighet, nøyaktighet eller pålitelighet eller estimatets egnethet eller tilgjengelighet for noe som helst formål. Testprotokollen kan ses på PSA-konsernets nettsted: www.groupe-psa.com. For å sammenligne nye passasjerbilers drivstofforbruk eller CO2-utslippsverdier, basert på en harmonisert EU-testprotokoll, skal tall for offisielt drivstofforbruk eller CO2-utslippsverdier brukes [sett inn hyperkobling til hvor disse verdiene kan finnes]. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se  https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/labelling_en.