NYE PEUGEOT 208

NYE PEUGEOT 208

Den nye PEUGEOT 208 har et ungdommelig utseende og en sportslig utforming som skiller seg ut i mengden. Innvendig finner du den originale PEUGEOT i-Cockpit® 3D. Denne bybilen leveres med bensinmotor eller som elbil.

UIMOTSTÅELIG DESIGN

/image/23/0/peugeot-208-2019-125-fr.601230.jpg
/image/23/1/peugeot-208-2019-005-fr.601231.jpg

ATLETISK OG ELEGANT DESIGN

Den nye PEUGEOT 208 har en markant personlighet som er synlig fra første stund. Den lave profilen med langt panser og elegante former gir bilen et attraktivt, sportslig preg. Nye 208 leveres med spreke lakkfarger som gjør den til et blikkfang. Den markante designen fremheves av Black Diamond-taketi, hjulbuer og vinduslister i høyglanset sorti og diamantslipte felger med innsatseri.


FRONTEN

/image/23/2/peugeot-208-2019-616-fr.601232.jpg

FULLSTENDIGE LED-LYKTER

/image/23/3/peugeot-208-2019-623-fr.601233.jpg

SPOILER

/image/23/4/peugeot-208-2019-621-fr.601234.jpg

PANORAMATAK

/image/23/5/peugeot-208-2019-599-fr.601235.jpg

DETALJER

/image/23/6/peugeot-208-2019-597-fr.601236.jpg

TØFF OG SPREK

Den markante fronten til den nye PEUGEOT 208 domineres av en stor kromgrilli med full-LED-hovedlykteri med merkets tre karakteristiske klør og LED-kjørelysi.

ET LYSENDE EKSEMPEL

Bakparten har en umiskjennelig design med en høyglanset sort listi og full-LED-baklykteri med tre klør, som lyser både natt og dag. 

UTTRYKKSFULL HEKKDESIGN

Det dynamiske bakpartiet på den nye PEUGEOT 208 har en design med to typer spoilerei. Den ene bidrar til å holde drivstofforbruket nede, den andre gir bedre ytelse på veien. Eksosrøret kan også leveres i en ekstra sportslig, forkrommet versjoni.

PANORAMATAK

Gi passasjerene nye perspektiver med panoramataket Cieloi. Det er like bredt som baksetet, slipper inn masse lys og gir flott utsikt mot himmelen.

DETALJER

Len deg tilbake og slapp av i de dype, komfortable og regulerbare forsetene laget av kvalitetsmaterialer med stilfulle dekorsømmer.

FØRERPLASS

TOPPMODERNE TEKNOLOGI

/image/25/9/peugeot-inter-208.601259.jpg /image/26/0/peugeot-inter-e208.601260.jpg

PEUGEOT i-Cockpit® 3D

Den nyeste generasjonen av Peugeot i-Cockpit® 3Di Experience gjør betjeningen enkel med kompakt ratt med innebygde betjeningselementeri, digitalt 3D-instrumentpanel som kan tilpassesi, stor 10" HD-berøringsskjermi og sju vippebryterei. Du kan tilpasse stilen i kupeen med PolyAmbient-pakken* med punktbelysning i åtte farger.

DIGITALT 3D-INSTRUMENTPANEL

/image/26/4/peugeot-208-2019-189-fr.601264.jpg

INTUITIV BERØRINGSSKJERM

/image/23/7/peugeot-208-2019-178-fr.601237.jpg

FLERE PRAKTISKE NYHETER

/image/23/8/peugeot-208-2019-168-fr.601238.jpg

DIGITALT 3D-INSTRUMENTPANEL

Det digitale instrumentpaneleti med futuristisk, tredimensjonal hologramskjerm er plassert i behagelig øyehøyde. Bil- og kjøredata vises oversiktlig på to nivåer basert på viktighet eller prioritet (sikkerhet, assistentsystemer, navigasjon). Du kan stille inn displayet slik at det viser de dataene du vil se. Navigasjonssystemet med integrert TomTom®i Traffic-tjeneste viser sanntidsinformasjon om trafikk og problemområder.

INTUITIV BERØRINGSSKJERM

Berøringsskjermen på hele 10 tommeri har HD-oppløsing og kan betjenes ved hjelp av talestyringi, tastene på rattet eller de sju skjermknappene. På skjermen i e-208 kan du i tillegg se en animasjon av hvordan bilens drivlinje arbeider i sanntid. Sist, men ikke minst, kan du takket være Mirror Screen-funksjoneni bruke Apple CarPlayTM, Android Auto eller MirrorLink® i den nye PEUGEOT 208.

FLERE PRAKTISKE NYHETER

Foran i kupeen er det et nytt, smart oppbevaringsrom med innebygd induksjonsladeri for smarttelefoni. Det er også USB-porteri flere steder i kupeen som passasjerene kan bruke til lading av bærbare enheter.

MOTORER

VELG ØNSKET MOTORTYPE

/image/23/9/peugeot-208-2019-140-fr.601239.jpg

En ny, fleksibel og effektiv plattform

Den nye 208 er basert på den nye, modulære multienergiplattformen CMPi/eCMPi, som gir deg frihet til å velge mellom bensinmotor eller som elbil. Bedre veigrep, kjøreegenskaper, lydisolering og isolering bidrar sammen med redusert vekt til å begrense CO2-utslippene, samtidig som det gir intense kjøreopplevelser.

De tekniske fordelene ved eCMPi-plattformen er utnyttet til fulle i e-208. Blant annet er konstruksjonen forbedret slik at den har plass til like mye bagasje og den samme førerplassen som i en bil med forbrenningsmotor.

/image/24/0/bonus-p21-inter-gtline-modele.601240.jpg

Forbrenningsmotorer

Opplev den nye generasjonen økonomiske og spreke bensindrevne Euro6-motorer:
– PureTech
I tillegg til optimalisert drivstofforbruk, har de Stop & Start-system.

/image/24/1/peugeot-208-2019-167-fr.601241.jpg

Avansert automatgirkasse

Den nye EAT8i-girkassen med girhendler på rattet og one-touch-funksjon sørger for uforglemmelige kjøreopplevelser. Quickshift-teknologien gir raske og smidige girskift.

/image/24/2/peugeot-208-2019-136-fr.601242.jpg

Elektrisk motor

Gled deg til gode kjøreopplevelser i en stille og komfortabeli kupé med:

  • Elbil med 136 hk (100 kW)
  • Umiddelbar respons takket være dreiemomentet på 260 Nm
  • Rekkeviddei på inntil 340 km (WLTPi) eller inntil 450 km (NEDC)

TEKNOLOGI

SIKKERHET OG FØRERASSISTENTSYSTEMER

/image/24/4/peugeot-208-2019-138-fr.601244.jpg

Den nye PEUGEOT 208 er en bybil med en rekke førerassistentsystemeri som øker sikkerheten, og parkeringsassistansei som gjør det enkelt å parkere.

i

PEUGEOT DRIVE ASSIST

PEUGEOT Drive Assisti er et skritt på veien mot halvautomatisert kjøring:

– filholderassistent
– trafikkskiltgjenkjenning
– adaptiv cruise control

i

ACTIVE SAFETY BRAKE

(Automatisk nødbremssystem)

Hvis systemeti registrerer at det er fare for kollisjon med bilen foran, eller oppdager en fotgjenger i veibanen, bremser det automatisk for å unngå sammenstøt eller redusere konsekvensene av et sammenstøt. Systemet fungerer i hastigheter opptil 85 km/t.

 

/image/24/3/peugeot-208-2019-016-fr.601243.jpg

FULL PARK ASSIST

Den helautomatiske parkeringshjelpen kan parkere bilen parallelti med eller på tvers av kjøreretningen.  Du trenger ikke røre rattet eller pedalene. Når bilen har funnet en luke som er stor nok, tar systemet over både ratt, gass og brems. Det eneste du må gjøre, er å flytte på velgerspaken (sette den i P-modus). Systemet gjør det også enkelt å kjøre ut igjen fra parkeringsplassen.

.

/image/26/1/peugeot-208-2019-462-fr.601261.jpg

FILHOLDERASSISTENT

Systemeti bruker et kamera øverst i frontruten som registrerer veimerkingen (side-, heltrukne og stiplede linjer), og korrigerer kursen før du krysser veimerkingen og forlater kjørefeltet uten å ha satt på blinklyset. Systemet fungerer i hastigheter fra og med 65 km/t.

/image/26/2/peugeot-208-2019-477-fr.601262.jpg

AKTIV BLINDSONEVARSLER

Fra 65 til 140 km/t varsler systemeti deg hvis det er en bil i en av blindsonene. Du varsles med et lyssignal i speilet på den siden det gjelder. Hvis du fremdeles vil bytte fil og setter på blinklyset, vil systemet dreie på rattet for å korrigere kursen og forhindre en kollisjon.

PEUGEOT DRIVE ASSIST
ACTIVE SAFETY BRAKE
FULL PARK ASSIST
FILHOLDERASSISTENT
AKTIV BLINDSONEVARSLER

NETTBASERTE TJENESTER

FÅ EN RIKERE KJØREOPPLEVELSE MED PEUGEOT

Du har tilgang til et bredt spekter av tjenester som gir mange fordeler. PEUGEOT hjelper deg å holde kontakten med omverdenen.

Les mer

MYPEUGEOT®-APPEN

HOLD DEG PÅ NETT MENS DU SITTER I BILEN

/image/25/8/visuel-mypeugeot-e208.601258.jpg

Med den gratis MyPeugeot-appen får du spesialtilpassede tjenester som synkroniseres med kontoene dine.

  • Hold øye med bilens status (hendelsesdata, posisjon osv.).
  • Raskt og enkel tilgang til hjelp.
  • Administrer bilens service- og vedlikeholdsbehov.

BILDEGALLERI

FINN UT MER

*DRIVSTOFFORBRUK OG CO2-UTSLIPP

Estimerte data, kun til informasjon, med forbehold om godkjenning.

WLTP(1)-verdier: Drivstofforbruk 0,42–0,59 l/mil ved blandet kjøring, 0,47–0,75 l/mil ved lav hastighet, 0,40–0,60 l/mil ved middels hastighet, 0,36–0,51 l/mil ved høy hastighet og 0,46–0,60 l/mil ved svært høy hastighet WLTP – CO2-utslipp (blandet kjøring) WLTP: 109–134 g/km

(1) De oppgitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er målt med WLTP-testprosedyren (EU-direktiv 2017/948). Fra 1. september 2018 typegodkjennes nye biler i henhold til den internasjonalt standardiserte testprosedyren for lette kjøretøyer – WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Dette er en ny og mer realistisk test for måling av drivstofforbruk og CO2-utslipp. WLTP erstatter den tidligere brukte testprosedyren NEDC (New European Driving Cycle). De mer realistiske testforholdene gjør at verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp som måles iht. WLTP, ofte er høyere enn de som måles i henhold til NEDC. Spesialutstyr, ekstrautstyr og dekktype kan føre til variasjoner i drivstofforbruk og CO2-utslipp. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon. Du finner mer informasjon på Peugeots nettsted for ditt land.

NEDC(2)-verdier: Drivstofforbruk 0,32–0,47 l/mil ved blandet kjøring, 0,29–0,42 l/mil ved landeveiskjøring og 0,37–0,55 l/mil ved bykjøring NEDC – CO2-utslipp (blandet kjøring) NEDC: 85–107 g/km

(2) Verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet med den nye WLTP-prosedyren (EU-direktiv 2017/948), og WLTP-verdiene er omregnet til NEDC-verdier for å gjøre det mulig å sammenligne verdiene med andre biler. Ta kontakt med en forhandler for mer informasjon. Verdiene tar ikke hensyn til bruksforhold, kjøremåte og utstyr, og kan variere avhengig av type dekk. Du får mer informasjon om drivstofforbruk og CO2-utslipp i brosjyren «Standard drivstofforbruk og CO2-utslipp for nye personbiler», som fås gratis hos alle forhandlere, fra ADEME – Agence de l’Environnement et de la Maîtrise de l’Énergie (Éditions, 2 square Lafayette, BP 406, F-49004 Angers Cedex 01) eller på http://www.carlabelling.ademe.fr/