HOPP TIL INNHOLDET
Hybrid teknologi

LADBAR PLUG-IN HYBRIDTEKNOLOGI

Fordelene ved å kjøre elektrisk med en Plug-in hybrid

Fem egenskaper som gir komfortable kjøreopplevelser

Ingen støy

Ingen girskift

Ingen vibrasjoner

Null CO2-utslipp under kjøring

Ingen drivstofflukt

SLIK FUNGERER EN PLUG-IN HYBRID

EMP2-PLATTFORM

Den nye EMP2-plattformen integrerer de ulike motorkomponentene uten at det går ut over ytelsen.

LADBAR HYBRIDDRIFT

En kombinasjon av elektromotor og bensinmotor

 

OPTIMALE OG UMERKELIGE OVERGANGER

For å veksle mellom elektromotoren og forbrenningsmotoren er momentomformeren vi kjenner fra forbrenningsbiler, erstattet av en våt flerplateclutch. Dette øker dreiemomentet med 60 Nm og gir raskere respons.

 

ELEKTRISK BAKAKSEL

HYBRID4-versjonen har en elektromotor med 110 hk / 83 kW på multilink-bakakselen. Det gir mulighet til firehjulsdrift, uten å redusere plassen i kupeen. 

 

BENSINMOTOR

1,6-liters PureTech-motoren er tilpasset med startgenerator og et spesifikt kjølepanel foran. Motoren leverer 180 hk på HYBRID og 200 hk på HYBRID4.

 

NY ELEKTRISK AUTOMATGIRKASSE

PureTech-motoren er kombinert med den nye 8-trinns automatgirkassen e-EAT8. Elektromotoren leverer 110 hk / 81 kW på forakselen.

PLUG-IN HYBRID – BATTERI

LITIUMIONBATTERI 

Litiumionbatteriet på 300 volt er plassert under baksetet på både HYBRID og HYBRID4 (firehjulsdrift). Batteriet har en kapasitet på mellom 11,8 kWh For 508 og 508 SW ladbare hybrider  og 13,2 kWh For 3008 ladbar hybrid . 

Batteriet har garanti i 8 år / 160 000 km.

Kjør elektrisk i byen for å redusere CO2-utslippene så mye som mulig. Du kan kjøre i 135 km/t før forbrenningsmotoren overtar.

 

Lad bilen din hver dag, slik at du kan kjøre elektrisk når som helst.

ENDA BEDRE KJØREOPPLEVELSER

Øk rekkevidden

NY BREMSEFUNKSJON

 

Du kan aktivere en ny bremsefunksjon som bremser bilen uten at du bruker bremsepedalen. Funksjonen lader dessuten batteriet, for eksempel når du kjører i nedoverbakke. 

 

Du aktiverer bremsemodus ved hjelp av girvelgeren.

4 KJØREMODUSER

 

  • Electric: standardmodus, utnytt fordelene til en elbil.
  • Hybrid: bytter mellom elektromotor og forbrenningsmotor, avhengig av kjørestil og vei.
  • Sport: maks ytelse fra begge motorene.
  • Comfort: hybridmodus kombinert med aktiv komfortfjæring, gir bedre veigrep og fremragende komfort.

NY e-SAVE-FUNKSJON

 

Med e-SAVE-funksjonen kan du stille inn en elektrisk energireserve som kan brukes ved behov, f.eks. når du skal kjøre i en miljøsone.

 

Åpne e-SAVE-menyen på berøringsskjermen og velg nullutslippsmodus når du skal kjøre elektrisk.

PEUGEOT i-COCKPIT®

 

PEUGEOT i-Cockpit® viser kjøreinformasjon i synsfeltet ditt. Informasjonen kan tilpasses og konfigureres slik du ønsker.

 

Effektmåleren på høyre side av de digitale instrumentene er delt inn i tre soner:

ECO for energieffektiv kjøring

POWER for mer dynamisk driving

CHARGE for gjenvinning av bremseenergi

 

Du finner to målere på hver side av skjermen. Den ene viser drivstofforbruk, den andre strømforbruk. Rekkevidden ses i km under disse målerne.

e-EAT8-GIRKASSE

 

PureTech-motoren er kombinert med den nye 8-trinns automatgirkassen e-EAT8. Elektromotoren leverer 110 hk / 81 kW på forakselen.

Les mer om elbiler og Plug-in hybrider