INFORMASJON KNYTTET TIL KORONAVIRUSET. LES MER

Plug-in hybrid teknologi

/image/35/1/peugeot-gamme-phev-1809pb-001.613060.18.613351.jpg
/image/35/1/peugeot-gamme-phev-1809pb-001.613060.18.613351.jpg

PEUGEOT er en prominent deltaker av hver eneste teknologiske revolusjon. Med en slående ro, er PEUGEOT sin tilnærming til energiovergangen fra fossilt drivstoff til elektrisitet bygget på følgende: teknologi vil alltid være rådende for kjøreopplevelsen. Plug-in hybrid-teknologien kombinerer to energikilder: en elektrisk motor med et oppladbart batteri, og en drivstoffmotor. Dermed får du 100 % elektrisitet (opptil 59 km WLTPi rekkevidde, 69 km NEDCi) på korte turer og kraften fra drivstoffmotoren på lengre turer.

PEUGEOT tilbyr et spekter av plug-in hybridbiler, med blant annet helt nye 508, 508 SW, og 3008 SUV (tilgjengelig med firehjulstrekk).

/image/89/4/peugeot-3008phev-hy4-1809pb-002.642894.jpg

HYBRIDMOTOR

En motorkombinasjon av elektrisitet og petroleum

/image/89/6/peugeot-hybrid-2018-005-fr-hd.642896.jpg

BENSINMOTOR

Den 1,6 l store PureTech-motoren har blitt adaptert for å passe med den elektriske motoren. Nemlig med en vekslende startfunksjon. Den når 180 hk med HYBRID og 200 hk med firehjulstrekkeren HYBRID4.

NY, ELEKTRISK OG AUTOMATISK GIRKASSE

PureTech-motoren kombineres med den nye e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission – 8 trinns) girkassen, noe som er unikt for PEUGEOT PLUG-IN HYBRID-motorer. En elektrisk motor som er koblet til girkassen har 110 hk/80 kW på forhjulene.

/image/89/8/hybride-resized.642898.jpg

OPTIMALE OG UMERKELIG OVERGANGER

I vekslingen mellom elektrisk motor og forbrenningsmotor,  gir dreiemomentsomformeren plass til en flerskivers-kløtsj. Disse modifikasjonene utgjør en økning i dreiemomentet på 60 Nm.

ELEKTRISK HJULOPPHENG BAK

På HYBRID4-versjonen, er multi-link hjulopphenget bak utstyr med en 110 hk/80 kW elektrisk motor for å garantere firehjulstrekk. Denne er integrert uten at den påvirke brukbarheten.

BATTERI

Rekkevidde på opptil 59 km (WLTP)

/image/04/5/peugeot-508phev-1809tech-316.547045.jpg

Et høyvolts batteri av typen litium-ion (300 V) er plassert under baksetene på både HYBRID og firehjulsvarianten HYBRID4. Batteriet har en kapasitet på mellom 11,8i-13,2i kWt. Kapasiteten gir deg 100 % elektrisitet i opptil 59 km WLTPi (69 km NEDCi). Batteriet er garantert å ha 70 % av den originale kapasiteten etter 8 år eller 160 000 km.

For å redusere CO2-utslippene mest mulig, er det best å kjøre 100 % elektrisk i de daglige turene. Den elektriske motoren kan nå 135 km/t før forbrenningsmotoren tar over.

LADING

Raskt og enkelt

/image/89/5/peugeot-3008phev-hy4-2018-007-fr.642895.jpg

Ladeluken er diskré plassert ved den bakre delen på venstre side av bileni. Ladesystemet har et rom under gulvet i bagasjerommet som er tilpasset oppbevaring for kablene.

Batteriet blir fulladet på:

  • Mindre enn 7 timer med et standard strømuttak (3,7 kW, 8 A lader)
  • Mindre enn 4 timer med en forsterket Green'up-type strømuttak (3,7 kW, 14 A)
  • Mindre enn 1 time og 45 minutter med en veggmontert ladeboks (7,4 kW, 32 A lader er tilgjengelig som ekstrautstyr)

På veien, hjemme, eller på jobb vil det alltids finnes en lademulighet for din bil. Med vår Charge My Cari-tjeneste kan du enkelt planlegge turen din og lade på en offentlig ladestasjon.

NYE EGENSKAPER

For fornyet glede

/image/89/7/peugeot-508phev-2019-008-fr-small.642897.jpg

NYE BREMSEFUNKSJONER

Sjåføren kan velge å aktivere en ny bremsefunksjon som gjør at bilen avtar hastighet uten at man trykker inn bremsepedalen. Siden bremsen via motoren, bidrar den også til å lade batteriet, for eksempel i nedoverbakke. I Drive-modus aktiverer man bremsemodusen ved å skyve Shift and Park bakover.

NY e-SAVE-EGENSKAP

Du kan nyte gleden av å kjøre elektrisk når som helst ved å aktivere e-SAVE. Denne egenskapen gjør at bilen lader opp en porsjon elektrisitet som du kan bruke når som helst på turen. Denne kan for eksempel bli brukt for å sette tilside strøm hvis man forventer avgrensede trafikkområder.

Under e-SAVE-menyen på berøringsskjermen, kan du enkelt velge Zero Emission-modus i kjørevelgeren for å aktivere 100 % elektrisk kjøring når du trenger det.

PEUGEOT i-COCKPIT®

En fornøyelig opplevelse

/image/89/9/peugeot-3008phev-hy4-2019-004-fr.546424.63.642899.jpg

PEUGEOT i-COCKPIT®

Den hybrid-spesifikke PEUGEOT i-Cockpit® inkorporerer tilgjengelig informasjon om kjøringen i sjåførens synsfelt (kjøremodus, gjenværende strøm, strømbruk, osv.). Den kan tilpasses og stilles inn etter ditt behov.

En måler for kraft  sitter til høyre for det digitale handsettet. Den består av tre enkelt identifiserbare områder:

  • ECO-området korresponderer med en energi-optimalisert kjøreopplevelse
  • POWER-området korresponderer med en mer dynamisk kjøreopplevelse og ytelse
  • CHARGE-området indikerer sjåføren om fasene for energigjenvinning, hovedsakelig når foten er av gasspedalen

To målere er plassert på hver sin side av håndsettet: en for drivstoff, og en for elektrisk kraft. Den gjenværende rekkevidden, vist i kilometer, vises også under hver av målerene.

BERIKET KJØREOPPLEVELSE

Enkel og intuitiv ergonomi

i

Ved lading viser det digitale håndsettet den  rekkevidden som har blitt gjenoppnådd, ladehastigheten, samt tiden som er igjen før batteriet er fulladet.

Berøringsskjermen inkluderer en spesifikk meny for hybrid. Den gir informasjon om:

  • Siden for flyten av energi viser den operative statusen over hybridsystemet
  • Ladestasjoner og bensinstasjoner i nærheten
  • Rekkevidden i helelektrisk modus
  • Den totale rekkevidden for både elektrisk modus og forbrenningsmodus

MYPEUGEOT® TILKOBLINGER

Forbli koblet til bilen din

/image/90/0/508phev.642900.png

Innholdet i MyPeugeot-appen har blitt forbedret. Du kan nå fjernaktivere lading av bilen, samt se prosessen og status på ladingen. Du kan også se bensinforbruket eller elektrisk informasjon når som helst.

NESTE STEG

PEUGEOT 3008 HYBRID4:

WLTP-verdier (1): Gjennomsnittlig rekkevidde: 59 km * / Blandede CO2-utslipp: 29 g / km ** / Blandet forbruk: 1,3 l / 100 km ***
NEDC-verdier (2): Gjennomsnittlig rekkevidde: 69 km **** / blandet CO2-utslipp: 34 g / km ***** / blandet forbruk: 1,5 l / 100 km ******
*: Rekkevidde i elektrisk modus mellom 56 og 59 km, avhengig av ekstrautstyret på bilen. Rekkevidden kan etter de faktiske kjøreforholdene (vær, kjørestil osv.).
**: Mellom 29 og 32 g / km, avhengig av ekstrautstyret på bilen.
***: Mellom 1,3 og 1,4 l / 100 km avhengig av ekstrautstyret på bilen.
****: Rekkevidde i elektrisk modus mellom 66 og 69 km, avhengig av ekstrautstyret på bilen. Rekkevidden kan variere avhengig av de faktiske kjøreforholdene (vær, kjørestil osv.).
*****: Mellom 33 og 37 g / km, avhengig av ekstrautstyret på bilen.
*****: Mellom 1,5 og 1,6 l / 100 km avhengig av ekstrautstyret på bilen.

 PEUGEOT 508 HYBRID:

WLTP-verdier (1): Gjennomsnittlig rekkevidde: 54 km * / Blandede CO2-utslipp: 29 g / km ** / Blandet forbruk: 1,3 l / 100 km ***
NEDC-verdier (2): Gjennomsnittlig rekkevidde: 64 km **** / blandet CO2-utslipp: 32 g / km ***** / blandet forbruk: 1,4 l / 100 km ******
*: Rekkevidde i elektrisk modus mellom 48 og 54 km, avhengig av ekstrautstyret på bilen. Rekkevidden kan variere avhengig av de faktiske bruksforholdene (værforhold, kjørestil osv.).
**: Verdi mellom 29 og 34 g / km, avhengig av alternativene montert på bilen.
***:
****: Autonomi i elektrisk modus mellom 60 og 64 km, avhengig av ekstrautstyret  på bilen. Rekkevidden kan variere avhengig av de faktiske bruksforholdene (værforhold, kjørestil osv.).
*****: Verdi mellom 32 og 35 g / km, avhengig av ekstrautstyret på bilen.
*****: Verdi mellom 1,4 og 1,5 l / 100 km, avhengig av ekstrautstyret  på bilen.

 PEUGEOT 508 SW HYBRID:

WLTP-verdier (1): Gjennomsnittlig rekkevidde: 52 km * / Blandet CO2-utslipp: 30 g / km ** / Blandet forbruk: 1,3 l / 100 km ***
NEDC-verdier (2): Gjennomsnittlig rekkevidde: 63 km **** / blandet CO2-utslipp: 33 g / km ***** / blandet forbruk: 1,4 l / 100 km ******
*: Rekkevidde i elektrisk modus mellom 47 og 52 km, avhengig av ekstrautstyret  på bilen. Rekkevidden kan variere avhengig av de faktiske bruksforholdene (værforhold, kjørestil osv.).
**: Verdi mellom 30 og 36 g / km, avhengig av ekstrautstyret  på bilen.
***:
****: Autonomi i elektrisk modus mellom 59 og 63 km, avhengig av ekstrautstyret  på bilen. Rekkevidden kan variere avhengig av de faktiske bruksforholdene (værforhold, kjørestil osv.).
*****: Verdi mellom 33 og 36 g / km, avhengig av ekstrautstyret på bilen
*****: Verdi mellom 1,4 og 1,6 l / 100 km, avhengig av ekstrautstyret  på bilen.

 

(1) De oppgitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er målt med WLTP-testprosedyren (EU-direktiv 2017/948). Fra 1. september 2018 typegodkjennes nye biler i henhold til den internasjonalt standardiserte testprosedyren for lette kjøretøyer – WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Dette er en ny og mer realistisk test for måling av drivstofforbruk og CO2-utslipp. WLTP erstatter den tidligere brukte testprosedyren NEDC (New European Driving Cycle). De mer realistiske testforholdene gjør at verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp som måles iht. WLTP, ofte er høyere enn de som måles i henhold til NEDC. Spesialutstyr, ekstrautstyr og dekktype kan føre til variasjoner i drivstofforbruk og CO2-utslipp. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon. Du finner mer informasjon på Peugeots nettsted for ditt land.

(2) Verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet med den nye WLTP-prosedyren (EU-direktiv 2017/948), og WLTP-verdiene er omregnet til NEDC-verdier for å gjøre det mulig å sammenligne verdiene med andre biler. Ta kontakt med en forhandler for mer informasjon. Verdiene tar ikke hensyn til bruksforhold, kjøremåte og utstyr, og kan variere avhengig av type dekk. Du får mer informasjon om drivstofforbruk og CO2-utslipp i brosjyren «Standard drivstofforbruk og CO2-utslipp for nye personbiler», som fås gratis hos alle forhandlere, fra ADEME – Agence de l’Environnement et de la Maîtrise de l’Énergie (Éditions, 2 square Lafayette, BP 406, F-49004 Angers Cedex 01) eller på http://www.carlabelling.ademe.fr/