Kundene fulgte designprosessen for E-3008
en overraskende opplevelse
I løpet av utviklingsperioden, som strekker seg over flere år, blir designet av den nye modellen fremlagt flere ganger for et kundepanel, med hensikt å innhente deres reaksjoner og tilbakemeldinger. Dette gjøres flere ganger til det endelige designet er klart. Nye E-3008 skapte engasjement helt fra starten av. Her er noen av reaksjonene.
Når teamet starter arbeidet med å designe en ny modell, i dette tilfellet E-3008, må designerne tenke langsiktig. De skal skape morgendagens trender. Kundepanelene er den eneste eksterne målestokken de har for å se om de er på rett vei. Etter hvert som prosjektet skrider frem, er kundepanelene involvert i fire viktige faser i utviklingsprosessen.
Kundene fulgte designprosessen for E-3008
en overraskende opplevelse
I løpet av utviklingsperioden, som strekker seg over flere år, blir designet av den nye modellen fremlagt flere ganger for et kundepanel, med hensikt å innhente deres reaksjoner og tilbakemeldinger. Dette gjøres flere ganger til det endelige designet er klart. Nye E-3008 skapte engasjement helt fra starten av. Her er noen av reaksjonene.
Når teamet starter arbeidet med å designe en ny modell, i dette tilfellet E-3008, må designerne tenke langsiktig. De skal skape morgendagens trender. Kundepanelene er den eneste eksterne målestokken de har for å se om de er på rett vei. Etter hvert som prosjektet skrider frem, er kundepanelene involvert i fire viktige faser i utviklingsprosessen.
Fire muligheter til å overbevise
- Konsepttest. Panelet får se en 1:1-modell av silhuetten. Modellen viser designernes ambisjoner og gir et bilde av potensialet til formene, dimensjonene og viktigheten av de foreslåtte funksjonene.
- Designtest. En utvalgt gruppe inviteres til å si hva de synes om designen. Det opplyses ikke hvilket merke det er snakk om. Modellen må overraske den fremmøtte gruppen om den skal kunne appellere til markedet innen tre år.
- Produksjonsforpliktelsestest. Testere fra Frankrike og andre europeiske land har flere timer på seg til å utforske bilens egenskaper både innvendig og utvendig. De svarer deretter på et spørreskjema og angir om de ville være interessert i å kjøpe modellen.
- Prelanseringstest. En ferdig modell, en av de første bilene som blir produsert, vises i et utstillingslokale sammen med de største konkurrentene. Slik får du se hvordan du ligger an.
Fire muligheter til å overbevise
- Konsepttest. Panelet får se en 1:1-modell av silhuetten. Modellen viser designernes ambisjoner og gir et bilde av potensialet til formene, dimensjonene og viktigheten av de foreslåtte funksjonene.
- Designtest. En utvalgt gruppe inviteres til å si hva de synes om designen. Det opplyses ikke hvilket merke det er snakk om. Modellen må overraske den fremmøtte gruppen om den skal kunne appellere til markedet innen tre år.
- Produksjonsforpliktelsestest. Testere fra Frankrike og andre europeiske land har flere timer på seg til å utforske bilens egenskaper både innvendig og utvendig. De svarer deretter på et spørreskjema og angir om de ville være interessert i å kjøpe modellen.
- Prelanseringstest. En ferdig modell, en av de første bilene som blir produsert, vises i et utstillingslokale sammen med de største konkurrentene. Slik får du se hvordan du ligger an.
En minneverdig presentasjon
Under utviklingen av nye E-3008 fikk designteamet et vidt spekter av reaksjoner fra kundepanelene i løpet av de ulike presentasjonstrinnene. Testerne ble overrasket over den elektriske fastback-inspirerte SUV-en og omtalte den som futuristisk, kraftig, attraktiv, høyteknologisk og av høy kvalitet – en bil som gir deg lyst til å kjøre. De lot seg også begeistre av den utvendige designen. Interiøret med den store buede 21-tommers HD-skjermen til Panoramic i-Cockpit® i sentrum gjorde også umiddelbart inntrykk. Kvalitetsmaterialer gir økt komfort, og intuitive og ergonomiske løsninger gjør det enkelt å betjene funksjonene i bilen. Gjennomgangstonen var at vi er på vei mot en helt ny generasjon biler.
En minneverdig presentasjon
Under utviklingen av nye E-3008 fikk designteamet et vidt spekter av reaksjoner fra kundepanelene i løpet av de ulike presentasjonstrinnene. Testerne ble overrasket over den elektriske fastback-inspirerte SUV-en og omtalte den som futuristisk, kraftig, attraktiv, høyteknologisk og av høy kvalitet – en bil som gir deg lyst til å kjøre. De lot seg også begeistre av den utvendige designen. Interiøret med den store buede 21-tommers HD-skjermen til Panoramic i-Cockpit® i sentrum gjorde også umiddelbart inntrykk. Kvalitetsmaterialer gir økt komfort, og intuitive og ergonomiske løsninger gjør det enkelt å betjene funksjonene i bilen. Gjennomgangstonen var at vi er på vei mot en helt ny generasjon biler.
Fra spørsmål til overbevisning
Flere forstod raskt at dette var en elbil, selv om det ikke var opplyst noe om dette. Det førte raskt til de vanlige spørsmålene om rekkevidde. Med en rekkevidde på opptil 700 km ga E-3008 et tilfredsstillende svar. Panelet så umiddelbart potensialet til E-3008. Alle kunne se seg selv bak rattet i denne bilen, uavhengig av behov eller familiesituasjon. Den andre bekymringen var plass. Men med bagasjerom på 520 liter går den kompakte fastback-profilen på ingen måte på bekostning av plassen. Panelet var nok en gang overbevist, og konklusjonen er at E-3008 er en ny generasjon SUV som begeistrer.
Fra spørsmål til overbevisning
Flere forstod raskt at dette var en elbil, selv om det ikke var opplyst noe om dette. Det førte raskt til de vanlige spørsmålene om rekkevidde. Med en rekkevidde på opptil 700 km ga E-3008 et tilfredsstillende svar. Panelet så umiddelbart potensialet til E-3008. Alle kunne se seg selv bak rattet i denne bilen, uavhengig av behov eller familiesituasjon. Den andre bekymringen var plass. Men med bagasjerom på 520 liter går den kompakte fastback-profilen på ingen måte på bekostning av plassen. Panelet var nok en gang overbevist, og konklusjonen er at E-3008 er en ny generasjon SUV som begeistrer.