SUV-EN SOM TAR DEG HELE VEIEN UTEN LADESTOPP
SUV-EN SOM TAR DEG HELE VEIEN UTEN LADESTOPP
Nye Peugeot E-3008 har fått mye oppmerksomhet for sitt gjennomførte design, både innvendig og utvendig. Legg til god rekkevidde, så har du trolig nok grunner til å ta E-3008 på testtur.
Nye Peugeot E-3008 har fått mye oppmerksomhet for sitt gjennomførte design, både innvendig og utvendig. Legg til god rekkevidde, så har du trolig nok grunner til å ta E-3008 på testtur.
Vi begynner med det viktigste: Rekkevidde. E-3008 er en mellomstor SUV som kommer med en batteripakke på 73 kWt.
Den skal gi en rekkevidde på opptil 527 kilometer.
Vi begynner med det viktigste: Rekkevidde. E-3008 er en mellomstor SUV som kommer med en batteripakke på 73 kWt.
Den skal gi en rekkevidde på opptil 527 kilometer.
Et design som skiller seg ut
Når nye Peugeot E-3008 har blitt testet av journalistene, er det særlig én ting de har trukket frem: Det vellykkede designet.
I følge bladet Motor stiller E-3008 med klassens lekreste førermiljø. “Høy materialkvalitet, og et lunt og eksklusivt preg”, utdyper journalisten.
Samtidig får det utvendige designet skryt i samme artikkel: “utsøkte detaljer” er beskrivelsen som brukes.
Da Broom.no testet bilen skrev de dette om designet: “Det første vi merker oss når vi åpner dørene, er at Peugeot har gitt bilen et interiør som gir et mer påkostet inntrykk enn hos konkurrenter som VW ID.4/ID.5 og Tesla Model Y. Her er de rett og slett bedre enn markedslederne”
Et design som skiller seg ut
Når nye Peugeot E-3008 har blitt testet av journalistene, er det særlig én ting de har trukket frem: Det vellykkede designet.
I følge bladet Motor stiller E-3008 med klassens lekreste førermiljø. “Høy materialkvalitet, og et lunt og eksklusivt preg”, utdyper journalisten.
Samtidig får det utvendige designet skryt i samme artikkel: “utsøkte detaljer” er beskrivelsen som brukes.
Da Broom.no testet bilen skrev de dette om designet: “Det første vi merker oss når vi åpner dørene, er at Peugeot har gitt bilen et interiør som gir et mer påkostet inntrykk enn hos konkurrenter som VW ID.4/ID.5 og Tesla Model Y. Her er de rett og slett bedre enn markedslederne”
Markert: Den høye hekken med den skarpe avslutningen bidrar til det særpregede designet
Foto: Knai Media
Lading: Batteriet fylles fra 20 til 80 prosent på 30 minutter.
Foto: Knai Media
Historisk tema: Løven har vært med siden Peugeots start. Lysene med klo-designet på hver side henter opp dette temaet som en del av grillen.
Foto: Knai Media
Markert: Den høye hekken med den skarpe avslutningen bidrar til det særpregede designet
Foto: Knai Media
Lading: Batteriet fylles fra 20 til 80 prosent på 30 minutter.
Foto: Knai Media
Historisk tema: Løven har vært med siden Peugeots start. Lysene med klo-designet på hver side henter opp dette temaet som en del av grillen.
Foto: Knai Media
Peugeots DNA
Spør du Peugeots egne designere er formen et resultat av bilprodusentens viktigste DNA: Å kombinere Peugeots arv med fremtidsrettede løsninger.
Det gir et tydelig særpreg, noe som gjør at du får en bil som skiller seg ut i mengden av elbiler som stadig blir mer og mer like.
Peugeots DNA
Spør du Peugeots egne designere er formen et resultat av bilprodusentens viktigste DNA: Å kombinere Peugeots arv med fremtidsrettede løsninger.
Det gir et tydelig særpreg, noe som gjør at du får en bil som skiller seg ut i mengden av elbiler som stadig blir mer og mer like.
Som en flycockpit
Husk at design har ingen verdi hvis det ikke har et formål. “Design må kombineres med funksjon,” er mantraet hos Peugeots designere.
Det aller tydeligste beviset på denne kombinasjonen er selve førerplassen, det vi kaller Peugeot i-Cockpit. I navnet ligger det at alle funksjoner er designet rundt føreren, ikke ulikt en flycockpit.
Funksjonaliteten erfarer du når kjøreturen begynner: En svevende, buet panoramaskjerm på 21 tommer som er plassert høyt på dashbordet for optimal ergonomi. Du setter deg ned i gode seter, og et nytt, kompakt ratt med berøringsstyring gir best mulig kjøreopplevelse og suveren komfort. i-Toggles som kan tilpasses, gir deg rask og intuitiv tilgang til de funksjonene du bruker oftest.
Som en flycockpit
Husk at design har ingen verdi hvis det ikke har et formål. “Design må kombineres med funksjon,” er mantraet hos Peugeots designere.
Det aller tydeligste beviset på denne kombinasjonen er selve førerplassen, det vi kaller Peugeot i-Cockpit. I navnet ligger det at alle funksjoner er designet rundt føreren, ikke ulikt en flycockpit.
Funksjonaliteten erfarer du når kjøreturen begynner: En svevende, buet panoramaskjerm på 21 tommer som er plassert høyt på dashbordet for optimal ergonomi. Du setter deg ned i gode seter, og et nytt, kompakt ratt med berøringsstyring gir best mulig kjøreopplevelse og suveren komfort. i-Toggles som kan tilpasses, gir deg rask og intuitiv tilgang til de funksjonene du bruker oftest.
Elektrisk rekkevidde: opptil 527 km
Hurtiglading: fra 20 til 80 prosent på 30 minutter
Effekt: 210 (155 kW)
Bagasjeromsvolum: Fra 520-1480 liter (VDA)
Tilhenger: 1250 kg tillatt vekt (med brems)
Pris: Fra 439.900,-
Batterigaranti: 8 år eller 160.000 km
Elektrisk rekkevidde: opptil 527 km
Hurtiglading: fra 20 til 80 prosent på 30 minutter
Effekt: 210 (155 kW)
Bagasjeromsvolum: Fra 520-1480 liter (VDA)
Tilhenger: 1250 kg tillatt vekt (med brems)
Panoramaskjerm: Den buede skjermen er plassert høyt for best mulig brukervennlighet.
Foto: Knai Media
Komfort: Skikkelige seter med god sidestøtte er en viktig del av komfort-følelsen.
Foto: Knai Media
Bagasjerom: Bagasjerommet er på 520 liter, slår du ned baksetene økes det til 1480 liter.
Foto: Knai Media
Panoramaskjerm: Den buede skjermen er plassert høyt for best mulig brukervennlighet.
Foto: Knai Media
Komfort: Skikkelige seter med god sidestøtte er en viktig del av komfort-følelsen.
Foto: Knai Media
Bagasjerom: Bagasjerommet er på 520 liter, slår du ned baksetene økes det til 1480 liter.
Foto: Knai Media
Ta med alt du trenger
Skal du på langtur med hele familien, trenger du en bil med god bagasjeplass. Nye Peugeot E-3008 har et bagasjerom på 520 liter som kan utvides til 1480 liter om du slår ned setene.
Det bør være rikelig, men bilen har også mange store, smarte smårom i kupeen som kan fylles opp.
En annen ting å merke seg er at E-3008 kan leveres med tilhengerfeste. Da kan du koble på en henger med opptil 1250 kg totalvekt (med bremser).
Vil du ha med ski, sykler eller montere takboks, kan bilen utstyres med takstativ.
Ta med alt du trenger
Skal du på langtur med hele familien, trenger du en bil med god bagasjeplass. Nye Peugeot E-3008 har et bagasjerom på 520 liter som kan utvides til 1480 liter om du slår ned setene.
Det bør være rikelig, men bilen har også mange store, smarte smårom i kupeen som kan fylles opp.
En annen ting å merke seg er at E-3008 kan leveres med tilhengerfeste. Da kan du koble på en henger med opptil 1250 kg totalvekt (med bremser).
Vil du ha med ski, sykler eller montere takboks, kan bilen utstyres med takstativ.
Pris: Fra 439.900,-
Batterigaranti: 8 år eller 160.000 km