HOPP TIL INNHOLDET
Produsert i Sochaux
4 minutter lesning
Ønsker du motta våre nyhetsbrev?
Ønsker du motta våre nyhetsbrev?

Produsert på Sochaux:

E-3008 er fabrikkens stolthet!

 

 

Som en del av Peugeots bærekraftstrategi produseres E-3008 lokalt i Sochaux i Frankrike. Her møter vi noen av dem som står ved samlebåndene hver dag og produserer den nye modellen. Fabrikksjefen Christophe Montavon og teamet hans har forberedt seg på oppgaven i lang tid: «Vi startet forberedelsene for lenge siden. For å involvere flest mulig i prosessen med E-3008 og elbiler generelt presenterte vi bilen for alle teamene på et tidlig tidspunkt. Det gjorde at alle som skulle jobbe med produksjonen av denne SUV-en, ble involvert i prosessen helt fra starten. Adyl Kardous, som er kvalitetssjef og har jobbet i Stellantis-gruppen i 23 år, sier at han aldri før har opplevd så mye entusiasme rundt produksjonen av en ny bil.»

Produsert på Sochaux:

E-3008 er fabrikkens stolthet!

 

 

Som en del av Peugeots bærekraftstrategi produseres E-3008 lokalt i Sochaux i Frankrike. Her møter vi noen av dem som står ved samlebåndene hver dag og produserer den nye modellen. Fabrikksjefen Christophe Montavon og teamet hans har forberedt seg på oppgaven i lang tid: «Vi startet forberedelsene for lenge siden. For å involvere flest mulig i prosessen med E-3008 og elbiler generelt presenterte vi bilen for alle teamene på et tidlig tidspunkt. Det gjorde at alle som skulle jobbe med produksjonen av denne SUV-en, ble involvert i prosessen helt fra starten. Adyl Kardous, som er kvalitetssjef og har jobbet i Stellantis-gruppen i 23 år, sier at han aldri før har opplevd så mye entusiasme rundt produksjonen av en ny bil.»

Mer fleksibilitet for å møte kundenes behov

 

Opplæring av teamene var en del av forberedelsene. En prosess som startet for «flere måneder, om ikke år siden», sier Murielle Sanchez, som jobber som instruktør på batteriverkstedet. Det splitter nye lokalet på 6000 m² er utformet slik at alle ansatte kan jobbe trygt. Ifølge Christophe Montavon krever den nye generasjonen biler med elektrisk drift en mye mer fleksibel produksjonslinje og en annen logistikk enn før. Sluttmålet er selvsagt å oppfylle kundenes behov så godt som mulig.

Mer fleksibilitet for å møte kundenes behov

 

Opplæring av teamene var en del av forberedelsene. En prosess som startet for «flere måneder, om ikke år siden», sier Murielle Sanchez, som jobber som instruktør på batteriverkstedet. Det splitter nye lokalet på 6000 m² er utformet slik at alle ansatte kan jobbe trygt. Ifølge Christophe Montavon krever den nye generasjonen biler med elektrisk drift en mye mer fleksibel produksjonslinje og en annen logistikk enn før. Sluttmålet er selvsagt å oppfylle kundenes behov så godt som mulig.

En sammensveiset gjeng

 

Ifølge Christophe Montavon er lagånd helt avgjørende for å lykkes med produksjonen av en så ambisiøs modell som nye E-3008. «Alle på fabrikken jobber som ett team. Selvfølgelig støter vi av og til på vanskeligheter, men vi møter alle utfordringer sammen. Vi passer også på å feire suksess sammen.» Teamene er også svært stolte over at det er fabrikken i Sochaux som får stå for produksjonen av nye E-3008. David Pierre, som er teamleder for montering, synes også det er en stor ære. Samtidig føler han på et stort ansvar: «Nå er det opp til oss å levere den kvalitet som forventes.» Det er nok å henge fingrene i – for tiden ruller 60 nye E-3008 av produksjonslinjen hver time. Produksjonskapasiteten kan økes til 1200 biler per dag, avhengig av kundenes etterspørsel.

En sammensveiset gjeng

 

Ifølge Christophe Montavon er lagånd helt avgjørende for å lykkes med produksjonen av en så ambisiøs modell som nye E-3008. «Alle på fabrikken jobber som ett team. Selvfølgelig støter vi av og til på vanskeligheter, men vi møter alle utfordringer sammen. Vi passer også på å feire suksess sammen.» Teamene er også svært stolte over at det er fabrikken i Sochaux som får stå for produksjonen av nye E-3008. David Pierre, som er teamleder for montering, synes også det er en stor ære. Samtidig føler han på et stort ansvar: «Nå er det opp til oss å levere den kvalitet som forventes.» Det er nok å henge fingrene i – for tiden ruller 60 nye E-3008 av produksjonslinjen hver time. Produksjonskapasiteten kan økes til 1200 biler per dag, avhengig av kundenes etterspørsel.