INFORMASJON KNYTTET TIL KORONAVIRUSET. LES MER

208 GT LINE

PEUGEOT 208 fremstår i ny drakt. I oppgradert og forbedret utgave fås bilen nå med utstyrsnivået GT Line. Inntrykket er en sprek kraftplugg av en bil.

EN SELVSIKKER STIL

/image/74/7/peugeot_208_gtline_style_affirme_633x400_1.54747.jpg

INTUITIV MORO BAK RATTET

/image/74/8/peugeot_208_gtline_style_affirme_633x400_2.54748.jpg

EFFEKTIVITET OG SIKKERHET

/image/74/9/peugeot_208_gtline_style_affirme_633x400_3.54749.jpg

EN SELVSIKKER STIL

Utstyrsnivået GT Line er elegant og sprekt, med en selvsikker stil. Utvendig kjennetegnes utstyrsnivået av:

– EQUALIZER-grill, med dekorative røde 3D-markeringer.
– Radiatorlist og tåkelysrammer i glanssort.
– Sidespeilhus i perlesort.
– Sidevindusrammer i krom.
– Spesielle 17-tommers CAESIUM Diamond-aluminiumsfelger.
– Eksosrør i krom.
- GT Line-emblem i grillen, på forskjermene og på bakluken.
– PEUGEOT med rød skrift foran og bak.

EN SELVSIKKER STIL

Utstyrsnivået GT Line er elegant og sprekt, med en selvsikker stil. Utvendig kjennetegnes utstyrsnivået av:

– EQUALIZER-grill, med dekorative røde 3D-markeringer.
– Radiatorlist og tåkelysrammer i glanssort.
– Sidespeilhus i perlesort.
– Sidevindusrammer i krom.
– Spesielle 17-tommers CAESIUM Diamond-aluminiumsfelger.
– Eksosrør i krom.
- GT Line-emblem i grillen, på forskjermene og på bakluken.
– PEUGEOT med rød skrift foran og bak.

INTUITIV MORO BAK RATTET

/image/75/1/peugeot_208_gtline_sensations_960x460.54751.jpg

Sett deg inn i en sportskupé der kvaliteten er utsøkt, og der en rekke estetiske detaljer minner om den ikoniske GTi-modellen.

PEUGEOT i-Cockpit kombinerer uforglemmelige opplevelser med maksimal sikkerhet, der en rekke høyteknologiske funksjoner fra 208-serien er tilgjengelige for nye PEUGEOT 208 GT Line:

Ryggekamerai: gjør det enklere og tryggere å parkere.
Park Assisti: en dynamisk funksjon som gjør det enklere å parkere.
Mirror Screeni: en funksjon der du betjener multimedieinnholdet og appene på smarttelefonen via berøringsskjermen i bileniBare sertifiserte MirrorLink™- eller AppinCar-apper vil fungere når bilen står stille, og/eller når den er i bevegelse, avhengig av situasjonen. Noen appfunksjoner vil imidlertid være koblet ut når bilen er i bevegelse. Visse typer innhold som du har gratis tilgang til på smarttelefonen, vil kreve et abonnement på en tilsvarende betalt og sertifisert MirrorLink™- eller AppinCar-app.
Mirror Screen-funksjonen bruker MirrorLink™-teknologi på telefoner som bruker Android, RIM eller Windows og er MirrorLink™-kompatibel, eller via AppinCar på telefoner med iOs. Denne funksjonen krever et telefonabonnement som omfatter Internett-tilgang via mobiloperatøren. Det vil i stadig større grad fås nyere smarttelefoner der slik teknologi allerede er installert.
.

Av sikkerhetshensyn bør berøringsskjermen brukes bare når bilen står stille.

INTUITIV MORO BAK RATTET

/image/75/1/peugeot_208_gtline_sensations_960x460.54751.jpg

Sett deg inn i en sportskupé der kvaliteten er utsøkt, og der en rekke estetiske detaljer minner om den ikoniske GTi-modellen.

PEUGEOT i-Cockpit kombinerer uforglemmelige opplevelser med maksimal sikkerhet, der en rekke høyteknologiske funksjoner fra 208-serien er tilgjengelige for nye PEUGEOT 208 GT Line:

Ryggekamerai: gjør det enklere og tryggere å parkere.
Park Assisti: en dynamisk funksjon som gjør det enklere å parkere.
Mirror Screeni: en funksjon der du betjener multimedieinnholdet og appene på smarttelefonen via berøringsskjermen i bileniBare sertifiserte MirrorLink™- eller AppinCar-apper vil fungere når bilen står stille, og/eller når den er i bevegelse, avhengig av situasjonen. Noen appfunksjoner vil imidlertid være koblet ut når bilen er i bevegelse. Visse typer innhold som du har gratis tilgang til på smarttelefonen, vil kreve et abonnement på en tilsvarende betalt og sertifisert MirrorLink™- eller AppinCar-app.
Mirror Screen-funksjonen bruker MirrorLink™-teknologi på telefoner som bruker Android, RIM eller Windows og er MirrorLink™-kompatibel, eller via AppinCar på telefoner med iOs. Denne funksjonen krever et telefonabonnement som omfatter Internett-tilgang via mobiloperatøren. Det vil i stadig større grad fås nyere smarttelefoner der slik teknologi allerede er installert.
.

Av sikkerhetshensyn bør berøringsskjermen brukes bare når bilen står stille.

EFFEKTIVITET OG SIKKERHET

Nye PEUGEOT 208 GT Line fås i 3-dørs og 5-dørs utgave, med 1,2-liters PureTech 110 S&S-bensinmotorer og 1,6-liters BlueHDi 100- og 120-dieselmotorer. Alle disse svært effektive motorene overholder Euro 6-standarden.

Fås med 1,2-liters PureTech 110 S&S turboi Den nye EAT6-automatgirkassen bruker Quickshift-teknologi for raskere girutvekslinger. Det sikrer en usedvanlig behagelig tur og er uhyre enkel og morsom å bruke.

Nye PEUGEOT 208 har også imponerende sikkerhet med Active City Brakei: en ny funksjon som virker på bremsesystemeti. Når du kjører i bygater, forhindrer dette ulykker eller gjør dem mindre alvorlige hvis du ikke klarer å reagere raskt nok.

EFFEKTIVITET OG SIKKERHET

Nye PEUGEOT 208 GT Line fås i 3-dørs og 5-dørs utgave, med 1,2-liters PureTech 110 S&S-bensinmotorer og 1,6-liters BlueHDi 100- og 120-dieselmotorer. Alle disse svært effektive motorene overholder Euro 6-standarden.

Fås med 1,2-liters PureTech 110 S&S turboi Den nye EAT6-automatgirkassen bruker Quickshift-teknologi for raskere girutvekslinger. Det sikrer en usedvanlig behagelig tur og er uhyre enkel og morsom å bruke.

Nye PEUGEOT 208 har også imponerende sikkerhet med Active City Brakei: en ny funksjon som virker på bremsesystemeti. Når du kjører i bygater, forhindrer dette ulykker eller gjør dem mindre alvorlige hvis du ikke klarer å reagere raskt nok.

BILDER

BILDER

Forbruk og utslipp basert på bruk

PSA Group har offentliggjort uavhengige, sertifiserte beregninger av reelt drivstofforbruk for å kunne gi kundene bedre informasjon. Konsernet har inngått et samarbeid med den ikke-statlige organisasjonen Transport & Environment (2)og France Nature Environnement (3). Sammen har de utarbeidet en protokoll for måling av reelt drivstofforbruk og utslipp, som er godkjent av sertifiseringsselskapet Bureau Veritas (4).

Denne protokollen spår det reelle drivstofforbruket og  utslippene fra kjøretøy på en rute på 92 km med både bykjøring, landeveiskjøring og kjøring på motorvei. Bilene testet å kjøre på offentlige veier ved normale trafikkforhold og med passasjerer og bagasje i bilen. Bruk av klimaanlegget til kjøling eller oppvarming er også obligatorisk. De utvalgte rutene har stigninger som er representative for bruk i den virkelige verden (5).

Dette gjør at Peugeot, en merkevare tilhørende PSA-konsernet, kan være mer transparente overfor kundene.

Se mer

(1) Utslipp av nitrogenoksid (NOx) og antall partikler (PN) som slippes ut.

(2) Transport & Environment: Europeisk miljøforening spesialisert på å etablere en bærekraftig transportpolitikk. 
(3) France Nature Environnement: Fransk sammenslutning av foreninger for vern av natur og miljø. 
(4) Bureau Veritas: Globalt selskap for inspeksjon, sertifisering og laboratorietesting. 
(5) De oppgitte tallene, som er adskilt fra de offisielle EU-tallene for drivstofforbruk, er bare en generell veiledning utelukkende for informasjonsformål og er basert på ikke-harmoniserte testprotokoller. Vi gir ingen som helst garantier, verken uttrykte eller underforståtte, om estimatets fullstendighet, nøyaktighet eller pålitelighet eller estimatets egnethet eller tilgjengelighet for noe som helst formål. Testprotokollen kan ses på PSA-konsernets nettsted: www.groupe-psa.com. For å sammenligne nye passasjerbilers drivstofforbruk eller CO2-utslippsverdier, basert på en harmonisert EU-testprotokoll, skal tall for offisielt drivstofforbruk eller CO2-utslippsverdier brukes [sett inn hyperkobling til hvor disse verdiene kan finnes]. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se  https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/labelling_en.

(1) Utslipp av nitrogenoksid (NOx) og antall partikler (PN) som slippes ut.

(2) Transport & Environment: Europeisk miljøforening spesialisert på å etablere en bærekraftig transportpolitikk. 
(3) France Nature Environnement: Fransk sammenslutning av foreninger for vern av natur og miljø. 
(4) Bureau Veritas: Globalt selskap for inspeksjon, sertifisering og laboratorietesting. 
(5) De oppgitte tallene, som er adskilt fra de offisielle EU-tallene for drivstofforbruk, er bare en generell veiledning utelukkende for informasjonsformål og er basert på ikke-harmoniserte testprotokoller. Vi gir ingen som helst garantier, verken uttrykte eller underforståtte, om estimatets fullstendighet, nøyaktighet eller pålitelighet eller estimatets egnethet eller tilgjengelighet for noe som helst formål. Testprotokollen kan ses på PSA-konsernets nettsted: www.groupe-psa.com. For å sammenligne nye passasjerbilers drivstofforbruk eller CO2-utslippsverdier, basert på en harmonisert EU-testprotokoll, skal tall for offisielt drivstofforbruk eller CO2-utslippsverdier brukes [sett inn hyperkobling til hvor disse verdiene kan finnes]. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se  https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/labelling_en.