HOPP TIL INNHOLDET
Nye Peugeot E-3008
4 minutter lesning
Ønsker du motta våre nyhetsbrev?
Ønsker du motta våre nyhetsbrev?

Nye Peugeot E-3008:

Elektrisk SUV med fastback-profil

 

Peugeot er på vei mot en helelektrisk fremtid, og for å nå dette målet erstattes 3008 med en helt ny elektrisk fastback-inspirert SUV – nye E-3008.

Nye PEUGEOT

E-3008:

Elektrisk SUV med fastback-profil

 

Peugeot er på vei mot en helelektrisk fremtid, og for å nå dette målet erstattes 3008 med en helt ny elektrisk fastback-inspirert SUV – nye E-3008.

Starten på en ny æra

 

Det sies at man ikke skal endre på det som fungerer bra. Med over 1,3 millioner kunder fordelt på 130 land etter sju år på markedet må Peugeot 3008 absolutt sies å være en suksess. Det har imidlertid ikke hindret Peugeot i å se nøyere på alle detaljer ved modellen med ett mål for øye – at suksessen skal fortsette også i fremtiden. Gaëtan Demoulin er prosjektleder for E-3008: «Vi har tatt noen tydelige og modige valg for den nye E-3008, både når det gjelder konsept, appell og elektrisk ytelse. Det skjer store endringer i bilbransjen, og med nye E-3008 tilbyr Peugeot en innovativ elektrisk fastback-inspirert SUV med en silhuett og førerplass som garantert gjør inntrykk.» Men trofaste kunder trenger ikke bekymre seg for at alt er snudd på hodet: «Det var viktig for oss å beholde visse elementer fra forgjengeren. 3008 var en bil med markante utvendige og innvendige designelementer. Den bød på enestående kjøreopplevelser og en perfekt kombinasjon av ytelse og utstyr som kundene satte stor pris på. Dette har vi beholdt samtidig som vi har gjort E-3008 enda mer moderne og attraktiv», fortsetter han.

Starten på en ny æra

 

Det sies at man ikke skal endre på det som fungerer bra. Med over 1,3 millioner kunder fordelt på 130 land etter sju år på markedet må Peugeot 3008 absolutt sies å være en suksess. Det har imidlertid ikke hindret Peugeot i å se nøyere på alle detaljer ved modellen med ett mål for øye – at suksessen skal fortsette også i fremtiden. Gaëtan Demoulin er prosjektleder for E-3008: «Vi har tatt noen tydelige og modige valg for den nye E-3008, både når det gjelder konsept, appell og elektrisk ytelse. Det skjer store endringer i bilbransjen, og med nye E-3008 tilbyr Peugeot en innovativ elektrisk fastback-inspirert SUV med en silhuett og førerplass som garantert gjør inntrykk.» Men trofaste kunder trenger ikke bekymre seg for at alt er snudd på hodet: «Det var viktig for oss å beholde visse elementer fra forgjengeren. 3008 var en bil med markante utvendige og innvendige designelementer. Den bød på enestående kjøreopplevelser og en perfekt kombinasjon av ytelse og utstyr som kundene satte stor pris på. Dette har vi beholdt samtidig som vi har gjort E-3008 enda mer moderne og attraktiv», fortsetter han.

Mer karisma, mer effektivitet

 

Nye Peugeot E-3008 skiller seg ut ved første øyekast – som en dynamisk fastback-inspirert SUV. Den har kompakte mål og et bagasjerom på 520 liter. I tillegg til lyssignaturen med tre klør er fronten oppdatert med ny grill og Pixel LED-frontlykter som automatisk tilpasser lyset etter trafikkforholdene.

Mer karisma, mer effektivitet

 

Nye Peugeot E-3008 skiller seg ut ved første øyekast – som en dynamisk fastback-inspirert SUV. Den har kompakte mål og et bagasjerom på 520 liter. I tillegg til lyssignaturen med tre klør er fronten oppdatert med ny grill og Pixel LED-frontlykter som automatisk tilpasser lyset etter trafikkforholdene.

PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®

 

Peugeot sørger for wow-faktor med nye Panoramic i-Cockpit®. Head-up-displayet og den store midtplasserte berøringsskjermen er slått sammen til en buet 21-tommers panoramaskjerm med høy oppløsning. Den store skjermen har «usynlig» feste og ser ut som den svever over dashbordet – en følelse som forsterkes av LED-stemningslyset. Midt på dashbordet finner du i-Toggles, trykkfølsomme knapper du kan programmere for rask tilgang til ti favorittfunksjoner. Alle betjeningselementene er lett tilgjengelige fra de eksklusive setene, som er utstyrt med ventilasjon og justerbare sidestøtter.

PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®

 

eugeot sørger for wow-faktor med nye Panoramic i-Cockpit®. Head-up-displayet og den store midtplasserte berøringsskjermen er slått sammen til en buet 21-tommers panoramaskjerm med høy oppløsning. Den store skjermen har «usynlig» feste og ser ut som den svever over dashbordet – en følelse som forsterkes av LED-stemningslyset. Midt på dashbordet finner du i-Toggles, trykkfølsomme knapper du kan programmere for rask tilgang til ti favorittfunksjoner. Alle betjeningselementene er lett tilgjengelige fra de eksklusive setene, som er utstyrt med ventilasjon og justerbare sidestøtter.

Ny elbilplattform, rekkevidde på opptil 700 km

 

E-3008 er bygget på den nye STLA Medium-plattformen, som setter en ny standard på markedet. Den kan leveres med en batteripakke med kapasitet på hele 98 kWt, mens akselavstanden er 2,73 meter. Dette er en effektiv design som gir E-3008 klasseledende rekkevidde. Gaëtan Dumoulin forteller om drivlinjene kundene kan velge mellom: «Nye E-3008 SUV lanseres i første omgang i en versjon med 210 hk. Senere lanseres ytterligere to versjoner – en med lang rekkevidde på opptil 700 km og en med firehjulsdrift med to motorer og 320 hk. Et utvalg som burde passe til de fleste behov og kundeprofiler.»

Ny elbilplattform, rekkevidde på opptil 700 km

 

E-3008 er bygget på den nye STLA Medium-plattformen, som setter en ny standard på markedet. Den kan leveres med en batteripakke med kapasitet på hele 98 kWt, mens akselavstanden er 2,73 meter. Dette er en effektiv design som gir E-3008 klasseledende rekkevidde. Gaëtan Dumoulin forteller om drivlinjene kundene kan velge mellom: «Nye E-3008 SUV lanseres i første omgang i en versjon med 210 hk. Senere lanseres ytterligere to versjoner – en med lang rekkevidde på opptil 700 km og en med firehjulsdrift med to motorer og 320 hk. Et utvalg som burde passe til de fleste behov og kundeprofiler.»

Veifølelsen – Peugeots DNA

 

E-3008 er den første modellen som bygges på Stellantis' STLA Medium-plattform, som krevde en rekke modifiseringer på fabrikken. Plattformen er utviklet for konsernets fremtidige elbiler og setter nye standarder for ytelse, rekkevidde og ladetid. Men hva med veifølelsen – som er selve DNA-et til Peugeot? Gaëtan Demoulin er sikker i sin sak: «Nye E-3008 har definitivt Peugeots velkjente veifølelse. Den har kjøreegenskaper i toppsjiktet og gir en smidig, responsiv og trygg kjøreopplevelse med høy kjørekomfort. Denne perfekte balansen mellom komfort og kjøreegenskaper er unik for Peugeot. I nye E-3008 forsterkes dette av samspillet mellom den nye plattformen og nye Panoramic i-Cockpit® med kompakt ratt, og selvfølgelig Peugeots ekspertise når det gjelder veigrep og kjøreglede.»

Veifølelsen – Peugeots DNA

 

E-3008 er den første modellen som bygges på Stellantis' STLA Medium-plattform, som krevde en rekke modifiseringer på fabrikken. Plattformen er utviklet for konsernets fremtidige elbiler og setter nye standarder for ytelse, rekkevidde og ladetid. Men hva med veifølelsen – som er selve DNA-et til Peugeot? Gaëtan Demoulin er sikker i sin sak: «Nye E-3008 har definitivt Peugeots velkjente veifølelse. Den har kjøreegenskaper i toppsjiktet og gir en smidig, responsiv og trygg kjøreopplevelse med høy kjørekomfort. Denne perfekte balansen mellom komfort og kjøreegenskaper er unik for Peugeot. I nye E-3008 forsterkes dette av samspillet mellom den nye plattformen og nye Panoramic i-Cockpit® med kompakt ratt, og selvfølgelig Peugeots ekspertise når det gjelder veigrep og kjøreglede.»

Nye E-3008 representerer Peugeots tre verdier – utstråling, kjøreglede og kvalitet – og den nye plattformen baner vei for våre nye, avanserte elbiler.

Velkommen til neste nivå!

 

Meld deg på interesselisten og hold deg oppdatert på alle nyheter om nye E-3008.